Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny
Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.
Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.
Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.
Parkingi dla rowerów, aut i motocykli
- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.
Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek z centrum) na odcinku od ul. Grażyny do przystanku "Buraczana" oraz pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Starodworcową ,
- na ul. Chwaszczyńskiej (kierunek do centrum), po południowej stronie,
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek do centrum) na odcinku od ul. Górniczej do ul. Parkowej .
Rozbudowa skrzyżowań
W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.
Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej , a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej . Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.
Nowe chodniki i drogi rowerowe
Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.
- budowę ciągu pieszo-jezdnego na odcinku od ul. Górniczej do ul. Myśliwskiej ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Gryfa Pomorskiego ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Wzgórze Bernadowo do posesji Sopocka 5 ,
- budowę drogi rowerowej (przemiennie z ciągiem pieszo-rowerowym) na odcinku od ul. Gryfa Pomorskiego do ul. Źródło Marii ,
- budowę drogi rowerowej po południowej stronie ul. Wielkopolskiej (do centrum) na odcinku od ul. Źródło Marii do ul. Lidzkiej ,
- budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej od skrzyżowania z ul. Rdestową do ul. Chwaszczyńskiej,
- budowę drogi rowerowej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Wzgórze Bernadowo
- rozbudowę ul. Strzelców z uwzględnieniem trasy rowerowej na odcinku ok. 680 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka.
W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.
Więcej świateł na skrzyżowaniach
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:
- ul. Wielkopolskiej z ul. Racławicką i Parkową
- ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną
- ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo .
Opinie (292) 2 zablokowane
-
2018-04-24 06:06
przecież tam nie ma tyle miejsca na taką przebudowę...
- 0 0
-
2018-04-24 10:26
szczurek i architekci do bani do lamusa
wyrzucic tych nieudolnych urzedasow !!! wiadomo że to miejsce sie blokuje w godinach szczytu w kierunku karwin powinno byc 4 pasy w tym miejscu na odcinku 1000 metrow aby rozladowac ten korek a tu madry szcurek i nieudolny architekt przerobili droge nic nie usprawniajac ! do d*py panowie jestescie nie udolni odwolac szczurka przy nastepnycvh wyborach
- 2 1
-
2018-04-24 10:38
nie rozumiem po co mając nowe wizuallizacje dawać jeszcze starą?? Czy faktycznie społeczeństwo kretynieje ??
- 0 0
-
2018-04-24 10:52
trochę to dziwne?
Dlaczego się nie mówi, że przeniosą tu zajezdnie spod Tesco. Tylko po co, pytanie?? Ktoś już kupił tam teren :) Dlaczego się nie mówi, że Wilekopolska zostanie podwyższona ? Stracą na tym okoliczni mieszkańcy tonąc w hałasie bo ekranów nie ma !! Drobiazgi , co? :)
- 3 0
-
2018-04-24 13:23
nowa droga do OBWODNICY , rozbudowa skrzyzowania nic nie da bo Karwiny i tak sa zablokowane
Wyjazd z osiedla AZYMUT to prawdziwy koszmar dla ogromnej ilości pojazdów jadacych ul. Sopocka, najpierw sie projektuje takie skrzyżowanie a potem buduje blokowiska.. teraz tam jest koszmar blokada skrzyżowania . Z ulicy Sopockiej powinna być nowa droga bezpośednio do obwodnicy po terenie wzłuż kolejki Metropolitalnej aby odciążyć Karwiny !
Jak będzie połaczenie z trasa S6 i główny zjazd na Karwiny to dopiero będzie koszmar !
Tristar miał pomagać.. jednak nic nie pomagablokuje na długo ulice podporządkowane ( sopocka ) a ruch puszcza głównie Chwaszczyńska, tyle kasy na marne .- 4 0
-
2018-04-24 16:14
Pytanie po co komu skręt w lewo z Wielkopolskiej do Sopockiej ? Lepsza jest nawrotka kawałek dalej.
- 1 5
-
2018-04-24 16:15
Wystarczyłoby zrobić wiadukt nad sopocką i zrobić bezkolizyjny wyjazd z Sopotu do Wielkopolskiej w stronę Dąbrowy...
- 2 1
-
2018-04-24 21:19
światła i rowery
Od tzw. krzyża na Dąbrowie do końca ul. Wielkopolskiej jest 13 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Czy to już rekord? Ratusz obiecuje jeszcze więcej. Bardzo dba się o drogi rowerowe. Mają dużo lepszą nawierzchnię niż samochodowe. Czekam na taki ruch na drogach rowerowych aby tworzyły się takie korki jak na ulicach. Zwłaszcza trzeba zadbać o drogi na stromym odcinku Wielkopolskiej gdzie powinny stale wtedy czuwać służby medyczne. Wszystko na opak.
- 2 1
-
2018-04-24 21:42
Węzeł komunikacyjny?
Skoro parking tylko na 412 aut to trudno nazwać to węzłem. Tylkotylu ludzi dojezdzających do pracy do centrum bedzie moglo sie przesiąść na pkm. A jeszcze beda chcieli parkowac Ci co np . beda chcieli dojechac pkm na lotnisko.I pewnie parking bedzie platny wiec nie widze tu mega zachety...
- 2 0
-
2018-04-24 21:45
sprzedali dzialki developerom
Sprzedali działki developerom - brama sopocka i azymut teraz przerabiaja skrzyzowanie gdzie juz nie ma na to miejsca! Ot gdynska polityka
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.