• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla. Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla.

Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.



Na oddanie której drogi czekasz najbardziej?

W miniony wtorek władze Gdańska podpisały umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. To kolejna po Trasie W-Z zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska inwestycja drogowa, która zostanie zrealizowana na południu Gdańska.

A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.

Nowa Warszawska najbliżej



Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.

Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.

- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Plany drogowe dla południa Gdańska. Plany drogowe dla południa Gdańska.

Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej



Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.

- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.

Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej.

Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej



Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.

- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.

Inne drogi bez szans



W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska. Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.

Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.

Miejsca

Opinie (295) 1 zablokowana

  • Droga Zielona! (3)

    KIEDY?
    Udrożnijcie wreszcie dojazd do tunelu!
    Kolejny sezon stania w gigantycznych korkach...

    • 18 13

    • No pasaran!

      Przymorze i Zaspa nie pozwoli na tranzyt w Pasie Nadmorskim

      • 0 1

    • Zapomniałes że Jaworski ją zablokował?

      • 2 5

    • Jej ale byłoby fajnie z osowy w 15 minut można by znaleźć się nad morzem

      • 1 8

  • buspas na Jabłoniowej (1)

    kogoś ładnie poje**ło... co chwile powstają nowe bloki, przybywa aut ale nie.. lepiej zrobić buspasy z autobusami które jeżdżą co 40min i nawet nie jadą do centrum.

    • 18 1

    • Nie wiesz - nie zabieraj głosu

      155 co 15 minut, 4 kursy/godz.
      156 co 15 minut, 4 kursy/godz.
      174 co 60 minut, 1 kurs/godz.
      574 co 60 minut, 1 kurs/godz.

      Razem 10 kursów w godzinie.

      • 0 0

  • (1)

    Na poludniu Gdanska to jest Pruszcz

    • 16 26

    • Prawda

      Ale tłumacz to tym, co nie ogarniają kierunków świata i mapy.

      • 4 0

  • Na jednym końcu miasta zbudować same osiedla, na drugim końcu miasta postawić do oporu biurowców (2)

    a później za ciężkie miliony budować autostrady przez miasto, żeby ludzie nie stali w korkach.

    • 26 3

    • tak, bo wszyscy do jednego biurowca jeżdżą..

      co Ty brałes?

      • 1 1

    • w centrum nie można budować bo ciągle komuś coś się nie podoba - to za małe za duże brzydkie wysokie niskie krzywy dach nie taki kolor...dlatego trzeba wybudować na drugim końcu miasta

      • 4 0

  • biurowce w Oliwie też budują ale drogę chcą żeby miasto zrobiło bo im szkoda metrów

    • 10 0

  • Na południu

    Powinno się pas budynków wyburzyć i pociągnąć nitkę kolei w rytmie co 10 min przez najgęściej zamieszkane rejony. Tylko tak uniknięcie korków.

    • 10 3

  • Błędy planistów

    Miasto popełniło szereg błędów.
    Błędem była trasa tramwajowa do Łostowic wzdłuż Łódzkiej. Zamiast tego należało wykonać linię przez Silorskiego do Świętokrzyskiej i Łostowic oraz drugą linię wzdłuż Witosa Warszawskiej i Jabłoniowej do Fashion House co najmniej.
    Nie podoba mi się pomysł Nowej Świętokrzyskiej, bo zrujnuje walory krajobrazowe Doliny Potoku Oruńskiego w tej części miasta. Należąłoby popracować nad wyburzeniem części budynków w Łostowicach i lekkim poszerzeniu jezdni o jeden pas. Niewiele by to może zmieniło, więc ciężar ruchu możnaby przenieść na Szadółki. Nową Jabłoniową i z drugiej strony na Starogardzką.

    Planiści wykazują za mało perspektywicznej wyobraźni i szacunku dla lokalnej specyfiki dzielnic. Nie można pozwalać na zadeptanie i zajeżdżenie środowiska, bo tak się nie da mieszkać.

    • 11 5

  • Jak już się przepchacie i wypocicie w korkach, to zapraszam Was na relaks do Galerii Radunia i na ochłodę do kunsztu wodnego.

    • 4 2

  • Nowa Swietokrzyska (1)

    Zapraszam Pana prezydenta o 7 rano od poniedziałku do piątku na ulice Świętokrzyską i innej ulice dzielnicy południe, niech zobaczy jakie są korki , pozwolenia na nowe bloki są wydawane ,a drogi te same od 40 lat. Niedługo wybory.

    • 39 1

    • Oj Przemysław !
      Jak już się przepchasz spocony do miasta, to ja Cię zapraszam do forum na relaks i ochłodę w kunszcie wodny . Butyń

      • 2 2

  • Mam nieodparte wrażenie, że SENSOWNE planowanie układu drogowego w Gdańsku (1)

    skończyło się gdzieś w epoce Gierka. To wtedy zbudowano te wszystkie szerokie , proste ulice Zaspy i Przymorza. Drogi (ulice) o takich parametrach ,że nawet przy dzisiejszym natężeniu ruchu charakteryzują się najmniejszymi korkami. Obecne "osiągnięcia" planistyczne to jakieś wąskie,pokręcone ,zmieniające w swoim przebiegu ilość pasów potworki , które nie mają nic wspólnego ani z obecnymi potrzebami , ani z WIZJĄ ROZWOJU miasta. Po prostu ręce opadają...

    • 40 1

    • Zgadzam się w 100 %

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Kina

Wydarzenia

Etnomatograf. Kino w muzeum | maj 2024

impreza filmowa, projekcje filmowe

Millennium Docs Against Gravity

25 zł
festiwal filmowy, projekcje filmowe

Ja, Pobieda i Berlin / Я, Побєда і Берлін

25 zł
projekcje filmowe