• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla. Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla.

Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.



Na oddanie której drogi czekasz najbardziej?

W miniony wtorek władze Gdańska podpisały umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. To kolejna po Trasie W-Z zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska inwestycja drogowa, która zostanie zrealizowana na południu Gdańska.

A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.

Nowa Warszawska najbliżej



Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.

Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.

- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Plany drogowe dla południa Gdańska. Plany drogowe dla południa Gdańska.

Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej



Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.

- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.

Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej.

Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej



Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.

- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.

Inne drogi bez szans



W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska. Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.

Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.

Miejsca

Opinie (295) 1 zablokowana

  • (2)

    Jak dla mnie super infomacja. Wprowadzam się własnie na Lawendowe Wzgórza. Witajcie sąsiedzi!

    • 3 2

    • Cześć przyszła sąsiadko (1)

      planujemy kupić w ostatnim etapie Lawendowego. Dobrze że rozwija się infrastruktura w okolicy. Sprawny i szybki dojazd to podstawa!

      • 1 1

      • Lawendziak

        Faktycznie Lawendowe, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dewelopera coraz lepiej skomunikowane. A myślałem ze to taka ściema jak mówili o przyszłości i rozwoju infrastruktury. A jednak mieli rację.

        • 1 0

  • (16)

    Czy to coś zmieni? aut jest tyle na drogach, że nie da się już jeździć a wykonuję usługi dla miasta... Rodzice przestańcie wozić dorosłe dzieci do szkół!!! wyszczekani są w internecie więc dadzą sobie radę w komunikacji miejskiej!!!

    • 332 11

    • Ja sie cieszę. Kupiłam mieszkanie na Lawendowych wzgórzach a pracę mam na Morenie :-) Będę ekologiczna!

      • 0 0

    • komunikacja miejska to koszmar

      korzystanie z komunikacji miejskiej to istny koszmar. Autobusy przepełnione, spóźnione, stare. Nie ma dnia bez awarii. Problem ze zdążeniem do szkoły i pracy. Nigdy nie wiadomo czy autobus/tramwaj będzie punktualnie i czy uda się wsiąść - niestety dzieciom nie zawsze.

      • 2 0

    • Każdy sobie da radę w komunikacji, gorzej, że nasza komunikacja nie daje rady. Codzienne przygody skutecznie zniechęcają do jej użytkowania.

      • 3 1

    • (12)

      Autem po miesci powinni sie przemieszczać ci co muszą, a nie ci co mają taki kaprys. Mniejsca dla wszystkich chętnych nigdy nie będzie.

      • 28 12

      • (4)

        Ta a kto według ciebie musi? Wynocha pisowskie ście*wo będziesz jednych ludzi na drugich napuszczać, do roboty.

        • 8 31

        • W Londynie bardzo łatwo rozwiązali sprawę kto musi (2)

          Kto musi wyjechać samochodem do centrum, płaci więcej, niż za bilet komunikacji.

          Nagle okazuje się, że nie wszyscy muszą...

          • 19 0

          • Pewnie, sprawmy bogatym przyjemność jeżdżenia bez korków na drodze.

            • 6 1

          • cud :)

            • 2 0

        • Kazdy sam powinien odpowiedzieć sobie na to pytanie.

          • 5 0

      • (5)

        Kto bedzie decydowal o tym kto musi, a kto nie?

        • 9 5

        • (3)

          Po wprowadzeniu opłat za wjazd do centrum i podniesieniu kosztów parkowania do 10zl/h każdy siebie sam przeliczy, czy musi czy jednak może nie musi.
          Obie te zmiany powinny wejść jak najszybciej.

          • 18 3

          • Znaczy centrum tylko dla bogatych? (1)

            • 2 4

            • A co, autobusy, drogi rowerowe i taksówki polikwidowano?
              A poza tym tak, centrum to strefa premium i nie mam nic przeciwko, żeby było tak traktowane.

              • 6 1

          • I jeszcze każdy posiadacz samochodu powinien

            nosić opaskę na ramieniu z kierownicą. Ta zmiana powinny\a wejść jak najszybciej.

            • 4 5

        • Komitet partyjny

          • 0 2

      • I jeszcze szyscy powinni być zdrowi, piękni i bogaci

        a nie chorzy, brzydcy i biedni.

        • 22 6

  • Wszystko 'na krzywy ryj' (20)

    Smutne to, że bez dotacji unijnej duże miasto nie wybuduje nawet kilometra nowej drogi. To pokazuje, że byliśmy i jesteśmy dziadami....
    I proszę nie pisać o wkładzie własnym, bo spora część tego wkładu wraca.

    • 167 16

    • Albo bierzesz kasę z UE i robisz drogi ale jesteś jak szczurek (10)

      eurosceptyk i Gdynia ma przez niego 47 miejsce w pozyskaniu środków z UE. Efekty widać w Gdyni.

      • 24 8

      • (9)

        no rozumiem ze bez twojej komunistycznej unii się nie wys...asz nawet imbecylu

        • 4 9

        • (7)

          trochę racji jest skoro unia bierze dlaczego nie mamy z tego korzystać póki sie da i ile sie da??

          • 8 0

          • W Polsce wizjonerzy są bardzo krótkowzroczni (6)

            Korzysta to unia do której już dopłacamy a zostawiając nam niemieckie,francuskie firmy i niemieckie,francuskie produkty na każdym rogu a potem serwis KTO JEST WYGRANY w dłuższym okresie ?

            • 2 6

            • Obie strony wygrywają w dłuższym okresie. (4)

              • 5 1

              • (3)

                Takie zdanie mieli też POprzednicy i dlatego byliśmy głównie rynkiem zbytu dla krajów zachodnich a jeżeli pojawiła się konkurencja to za chwilę ją przejmowano i zamykano. Taka pułapka średniego rozwoju.Duży (stara Unia) nie chciała pozwolić abyśmy mogli urosnąć za dużo.Wszakże nie po to podbija się ekonomicznie.Teraz to się może zmienić ale to potrwa lata zanim pod względem siły nabywczej pieniądza zbliżymy się do Unii

                • 2 6

              • jedź do moskwy, tam ci się wśród tobie podobnych na pewno spodoba (1)

                • 2 1

              • Dalej już mi nie chce się udowadniać

                To powiedz mi dlaczego idę do OBI i widzę same niemieckie produkty , na ulicach niemieckie auta ,w toalecie w Kauflandzie też niemieckie wyposażenie. Widziałeś taki kraj w Europie gdzie praktycznie wszystko jest marką zachodnią a lokalna mała firma jest non-stop pod obstrzałem fiskusa ? Widziałeś kraj w Europie z ,którego by tak dużo ludzi wyjechało za pracą ? Coś zbudowaliśmy dzięki środkom unijnym ale przez naszych skorumpowanych polityków/urzędników podejrzewam że moglibyśmy drugie tyle. Na razie stajemy się płatnikiem netto...

                • 0 1

              • No, tak, gdyby nie Unia, mielibyśmy już przemysł, jak Niemcy...

                • 0 0

            • Jak do Unii wejdzie np. Czarnogóra i polskie firmy z doświadczeniem będą tam budować drogi i inne budowle, to też będziesz r*ja strzępić, jaka to unia zła?

              • 2 0

        • komunizmu to ty na oczy w życiu jeszcze nie widziałeś faszystowski pajacu

          • 1 0

    • niestety nie jestesmy świadomym społeczeństwem (3)

      w Szwecji społeczeństwo w referendum nie zgodziło się na obniżenie podatków, bo to mogło by mieć w pływ na jakość funkcjonowania państwa. U nas trzeba by podnieść podatki które wpływają do kas samorządów aby starczało na budowanie nowych dróg, bo tak jak jest to ledwo starcza na utrzymanie starych.
      Ale kto w naszym kraju zgodzi się na podwyżkę podatków ?

      • 8 19

      • (1)

        pewnie ty idioto, weź się sam opodatkuj i wysyłaj więcej kasy na UW w Gdańsku, zbudujesz sobie drogę chory człowieku

        • 6 6

        • UW to buduje drogi... Wojewódzkie. Widać, jak dobrze się znasz na zasadach funkcjonowania państwa

          • 1 0

      • Dokładnie płacą wysokie podatki

        Ale wiedzą, że te pieniądze po części do nich wracają. Więc się na to godzą. U nas raczej by wracały do kieszeni cwaniaków. Nie ta mentalność. U nas władza ciągnie tylko dla siebie. Nigdy nic sie nie zmieni. Przekazują sobie to z.pokolenia na pokolenie

        • 15 1

    • Dotacje unijne dla Gdańska .... (1)

      ...na budowę dróg zabrali pisowcy i przekazali dla podkarpacia budując sobie przyszłość po następnych wyborach. Więc nie władze miasta Gdańsk są tu winne .

      • 5 1

      • mają rację, bo tu i tak nikt na tych pajaców nie zagłosuje

        ale kiedyś w końcu stracą zawłaszczoną władzę, bo zapomnieli w swym "patriotycznym" zadufaniu, że jak to mówią łaska pańska na pstrym koniku jeździ.

        • 1 0

    • Chciałbyś zjeść ciastko i mieć ciastko

      Wolisz żeby dane środki zostały przeznaczone na jedną drogę czy wolisz, żeby je podzielić na 3 drogi i liczyć na dofinansowanie? Bez środków własnych dofinansowania nie dostaniesz.

      • 5 1

    • Lepiej brać i budować. (1)

      Niż tkwić w marazmie.

      • 20 6

      • lepiej wszystko zlikwidować

        jak nasza partia rządząca

        • 9 10

  • Nowa świętokrzyska i nadal jeden pas dla aut???!!! (22)

    Po co buspasy skoro autobusów tam jak na lekarstwo.

    • 165 61

    • Na odcinku między Niepołomicką a Havla masz: (13)

      295 co 10 minut w szczycie
      213+113 co 10 minut w szczycie
      255+256 z Kowal łącznie co 20 minut w szczycie
      175 co 15 minut w szczycie
      155 co 15 minut w szczycie
      262 co 15 minut w szczycie
      Razem 27 autobusów na godzinę. Mało?

      • 50 23

      • A co komu da sam (2)

        odcinek między Niepołomicką a Havla?????

        • 7 3

        • (1)

          Aniu czytaj ze zrozumieniem, albo (jesli czytanie zbyt trudne) obejrzyj grafike. Od Al. Havla do skrzyzowania w okolicach obwodnicy na Kowalach. Co da? Moze szybciej ludzie wydostana sie z centrum miasta? W tej chwili w ciagu tygodnia popiludniowe godziny szczytu trwaja tu od ok 16 do 20-21.

          • 3 0

          • Tfc czytaj ze zrozumieniem

            Te wymienione połączenia jadą tylko małym wycinkiem drogi - konkretnie jest to jeden przystanek! To, że jest tak dużo autobusów na tym odcinku świadczy tylko o tym, że jesteśmy już blisko pętli Świętokrzyska. Jak się sprawdzi rozkłady autobusów już przy przystankach z drugiego końca, to wcale nie ma ich aż tak dużo!

            • 0 0

      • na tysiące samochodów - tak (6)

        • 10 21

        • tysiące może od razu tryliony...

          taka Świętokrzyska przepuszcza w jednym kierunku max 600-700 pojazdów na godzinę, co daje przy optymistycznym założeniu 1,2 pasażera na uto 840 osób/h, 27 autobusów x 50 osób (bardzo ostrożne założenie) = 1350 pax.

          • 7 0

        • (4)

          Przesiądźcie się do autobusów to zrobią więcej i częściej. Ostatnio 213 w szczycie zagęścili bo ludzie sie już nie mieścili.

          • 20 5

          • (3)

            i będę wąchał te nieumyte ryje przez 7 dni pol aczków? O NIE, wole samochód

            • 8 13

            • (2)

              to siedz z tym twoim umytym ryjem w starym blachsmrodzie, stój w korku i nie marudź

              • 14 5

              • Dlaczego zakładasz że ktoś ma starego blachosmroda? (1)

                To że Ty masz starego grata to nie znaczy że wszyscy takie mają, ja mam 6 letnie zadbane auto i nie zamierzam jeździć starym smierdzacym autobusem, bez klimy latem i ogrzewania zima

                • 6 6

              • No to stój sobie w korku swoim 6 letnim zadbanym pięknym samochodem

                Po którym Niemiec płakał jak sprzedawał...

                Dalej zajmujesz tyle samo miejsca co 30 letni passat, więc z perspektywy korków niczym się nie różnisz.

                • 9 2

      • Kierowca

        Gość niezorientowany a się udziela.Nawet nie wie ile autobusów jeździ po jego okolicy. Najlepiej stać w korkach i narzekać na wszystko

        • 1 1

      • A poza szczytem? A raczej ile na dobę?

        Mieszkań tam ciągle dobudowują a ulica ciagle jednopasmowa.

        • 16 6

      • I to jest konkret

        • 28 7

    • Gdyby zrobili więcej niż po jednym pasie, to za chwilę miałbyś zlikwidowane dodatkowe pasy dla "uspokojenia ruchu" - czyli coś, co zrobili z Kartuską. Zamiast upłynniać to "uspokajają". To samo z W-Z - jest miejsce na wiadukt nad Łostowicką i co? I nic. Znacznie ułatwiłoby poruszanie w tej części Gdańska.

      • 4 1

    • Nowa Świętokrzyska

      Bez złudzeń...ile to już lat czeka południe,ile pytam się ?

      Inwestycja ma opracowaną dokumentację projektową, ale jej realizacja nie jest priorytetem, dlatego ani w w tym roku, ani w kolejnym nie należy wypatrywać początków jej powstawania

      • 3 0

    • ILe autobusów jeżdzi do samej do samej obwodnicy (3)

      Ile autobusów jeździ do samej do samej obwodnicy 1 czy 2?
      Natomiast ile jeździ obwodnicą żaden.
      Ten który wymyślił Bupas w kierunku obwodnicy nie przemyślał zupełnie tej sprawy
      Myśląc tym schematem, na Przymorzu i Zaspie wprowadzić po jednym pasie dla samochodów a resztę dla autobusów.

      • 7 3

      • Kierowca

        I to jest dobry pomysł. Jeśli chcesz jeździć swoim samochodem to stój w korkach. Komunikacja jest priorytetem w mieście.

        • 5 4

      • dojazd fo obwodnicy

        Chce wyjechac z osiedla Zaloniczyn w Gdansku do obwodnicy bo tak jezdze do pracy. Po co tam buspas skoro mamy w tym kierunku jeden autobus, ktory nawet nie wjezdza na obwodnice. Brawo dla urzednikow za super pomysly bez glowy.

        • 5 1

      • Gmina Kolbudy

        Obwodnica to już gmina Kolbudy. Zapytaj pana wójta dlaczego jest taki skąpy i nie chce dopłacać do komunikacji.
        Inaczej 213 nie kończyłoby na Olimpijskiej, tylko jechało do Kowal (do nowej szkoły jest tylko 1 kilometr).

        • 10 1

    • U nas się robi się na wczoraj dlatego urzędników jest tyle i cięgle w tym bajzlu maja "tyle" roboty .Tu nie da się zrobić kompleksowo na przyszłość...

      • 2 0

    • bo masz jeżdzić autobusem

      • 6 8

  • Ciekawe czy ktos z wladz to czyta

    I czy kiedykolwiek sugeruje sie propozycjami mieszkancow dzielnic

    • 2 0

  • A Gdzie Nowa Małomiejska - Chmielna? (11)

    Miała powstać jako trzecia, aby odciążyć Trakt św. Wojciecha i centrum Gdańska? To akurat odkorkuje centrum Gdańska!!!

    • 101 14

    • Wiesz co najlepiej odciąży Trakt św. Wojciecha i każdą inną drogę? (9)

      Jak ludzie wreszcie zauważą, że samochodów w miastach jest za dużo i przesiądą się na rower/hulajnogę/komunikację miejską. Te wasze drogi zajmują mnóstwo cennej przestrzeni, ich utrzymanie też kosztuje mnóstwo pieniędzy. Do tego każdy z was uważa, że pod waszym domem, pod miejscem pracy, każdym kinem, sklepem czy przy plaży należą się wam miejsca parkingowe które też zabierają dużo miejsca. Wasze auta trują ludzi. A do tego wielu z was jeździ szybko, zachowuje się agresywnie i stwarza niebezpieczne sytuacje. Dajecie sobie na to przyzwolenie, bo w końcu w starciu z pieszym czy kolarzem zawsze jesteście górą. Żal mi was drodzy kierowcy, dla dobra wszystkich powinno być was jak najmniej.

      Moim zdaniem samochodów jest za dużo. Gdyby chociaż w każdym aucie były przynajmniej trzy osoby (niech każdy podwozi dzieci, rodzinę, sąsiadów, znajomych), to byłby jakiś krok w dobrą stronę, bo na razie mamy mnóstwo aut tylko z kierowcą.

      • 33 27

      • I dostawy do sklepów tez będą robić na rowerach/hulajnogach itp? Wogole zakazać wjazdu samochodom do miasta a mieszkańcom zakazać posiadania samochodów. Wszystkie sklepy porobić na obrzeżach miast i będziecie czysto i ekologicznie. Nieprawdaż?

        • 1 0

      • Dla mnie to samochód oszczędność czasu. (1)

        Jeżdżę do centrum z południa z obiadami dla dziadków. Ok godziny 11 zajmuje mi to 15 minut w jedną stronę. Wysiadam pod kamienicą dziadków. Wracam 15 minut. Autobusem dojazd zajmuje ok godziny więc sam widzisz ile czasu więcej mogę poświęcić dziadkom, swoim obowiązkom.

        • 10 5

        • No to skoro to taka oszczędność czasu, to nie narzekajcie na korki :)

          • 0 0

      • Myslisz się. (3)

        Moim zdaniem ludzie mają tyle samochodów, ile chcą i na ile ich stać. Ludzie mają wolną wolę i robią to, co dla nich najlepsze. Nie mierz wszytkich swoją miarką. Jeżeli masz czas, żeby telepać się autobusem to jest Twoja sprawa. Inni na przykład chcą być wolni i jechać tam, gdzie chcą i kiedy chcą. Na południu Adamowicz zbudował przez 20 lat Havla i dokończył Armii Krajowej. Żenada. Ale to nie jest nieudacznictwo. On po prostu ma to gdzieś, bo dorabił się i teraz interesuje go głównie kultura wyższa, niedostępna dla chołoty z Porębskiego..

        • 14 17

        • Ludzie może i mają wolną wolę

          ale przeważająca większość nie ma zielonego pojęcia co dla nich najlepsze. Oni tylko tak uważają.

          • 2 1

        • Ludzie robią to co dla nich najlepsze (1)

          Fakt, każdy z nich robi to co najlepsze dla swojego tłustego siedzenia. Ale dla dobra całego społeczeństwa lepiej żeby takich egoistów w blachosmrodach było jak najmniej, bo inaczej wszyscy się potrujemy spalinami

          • 13 4

          • Spaliny to mały pikus. Więcej syfu robia

            piece na węgiel i palenie niby drewna - np palet, mebli i innego syfu. Drzewo do palenia na sezon to gòra 2 tys. Rachunek za gaz za 2 miesiące zimowe to 1.2 tys. Prąd zapomnij.

            • 9 3

      • (1)

        Zgadzam się. Mniej dróg dla samochodów, a więcej komunikacji miejskiej, bo niedługo będziemy nosić maski jak w Chinach. Kierowcom też wyjdzie na zdrowie.

        • 21 9

        • dokładnie, na zachodzie dawno to zrozumieli

          50% mieszkańców używa komunikacji miejskiej,
          nie ważne czy dyrektor, sprzątacz czy księgowy,
          ale trzeba przyznać ze komunikacja jest lepiej finansowana

          • 20 1

    • To właśnie Ty się mylisz. Ta ulica odciąży trakt i transport miejski będzie szybszy!

      Najlepszym rozwiązaniem są tramwaje! Tylko trzeba nasz system udoskonalić poprzez budowę dodatkowych torów przelotowych z jednego na drugi oraz żeberek odstawczych co jakiś czas, awaria? Tramwaj na bok, a sieć funkcjonuje, a nie czekamy na decyzję że można zepchnąć do najliższej pętli, tutaj będzie decyzja, następny pojazd spycha na żebro i jedziemy dalej.

      • 1 0

  • Brawo, brawo, najwyższy czas ucywilizowac komunikację Poludnia

    • 3 0

  • Złodzieje (12)

    Developerzy zarobili miliardy a teraz my musimy im budować drogi. To jest chore.

    • 234 30

    • Disneyland (1)

      Jeżeli deweloperka nie dokłada sie do budowy dróg, do budowy osiedlowych żłobków, przedszkoli czy szkół to jestem ciekawy ile płacą podatków, jeżeli mają marże ok 3.000 zł/m2 sprzedawanego mieszkania.

      • 1 3

      • Te 3000 zł za m2 to skąd wzięte?

        • 0 0

    • Dojazd do wysypiska śmieci musi być. (5)

      Jak można mieszkać w tym smrodzie - to nie wiem.

      Wizyty u znajomych to po prostu konsternacja.

      • 11 23

      • Czy aby na pewno rozumiesz co napisałeś? (2)

        "Konsternacja"?

        • 2 0

        • Czego nie rozumiesz? (1)

          Nowe ładne mieszkanie. Za duże pieniądze na kredyt. Takie docelowe.

          Znajoma otwiera okno, i wlatuje powietrze o zapachu szamba.

          Siedzę i udaję, że nic nie zauważyłem/poczułem.

          Żeby nie być kolejną spostrzegawczą osoba, że mieszkają koło śmietnika.

          • 1 0

          • To masz problem

            Jakby mi kto otworzył okno i poczułabym smród to od razu bym powiedziała, że śmierdzi i nie wytrzymam. Przecież to normalne.

            • 0 1

      • Nie mieszkam na Szadółkach... ale w każdej dzielnicy jest problem (1)

        Nie przesadzajcie z tym smrodem- to już się robi nudne. Statystycznie może raz w miesiącu można coś poczuć i to nie tylko na Szadółkach, bo i na Chełmie, Ujeścisku, Jasieniu i Morenie. Pamiętam jak oczyszczalnia ścieków była przy obecnym terenie Gedani, przy ul. Hallera i wtedy zalatywało znacznie częściej w dzielnicy ( Wrzeszcz, Brzeźno, Zaspa). Prawie każda dzielnica ma swoje swoje minusy Mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej i Wiślinki przez hałdy fosforów bardziej narażone są na ciężkie choroby, tak samo mieszkańcy Nowego Portu, Przeróbki i Letnicy borykają się ze smrodem przeładunku paliwa z portu, czy też dymem z Elektrociepłowni, nad Rębiechowem itp latają samoloty i jest hałas plus do tego emitują dużo CO2. Naprawdę w każdej dzielnicy można się o coś przyczepić. Drogi niestety we Wrzeszczu ( Hallera), Brzeźnie, itd to jedna wielka katastrofa, dziura na dziurze i tylko łatanie po zimie.

        • 27 3

        • Tak - każda dzielnica ma wady.

          Ale gdy miasto rozbudowuje się w tamtym kierunku, to może jednak rozpatrzyć zamknięcie tego wysypiska śmieci ?

          A miasto przeciwnie - będzie rozbudowa i spalarnia.

          Chodzę na targi mieszkaniowe - i żaden (!) deweloper nie reklamuje się :
          "NOWE OSIEDLE KOŁO ŚMIETNIKA"

          Albo :

          "KAMERALNE OSIEDLE W OTULINIE WYSYPISKA ŚMIECI"

          • 5 1

    • a czy dojazd do twijego domu wybudował deweloper ? (2)

      takie jest prawo że drogi dojazdowe dla mieszkańców musi wybudować miasto, podobnie jak komunikację miejska też miasto musi zapewnić mieszkańcom
      Deweloperzy nie mieszkają na tych osiedlach, tylko mieszkańcy Gdańska, drogi w centrum miasta czy Wrzeszcza też zostały wybudowane przez miasto i mieszkańcy czy przedwojenni deweloperzy nie dokładali się do budowy dróg.
      Miasto się rozwija i nie ma ma na to rady, chyba ze zacznie się więcej budować w starych dzielnicach, a miejsca jest dużo bo polskie miasta należą do najrzadziej zagęszczonych, ale to zawsze wiąże się z protestami mieszkańców okolicznych bloków

      • 19 2

      • Zgadzam sie tylko w części (1)

        Na mocy art 16 ustawy o drogach publicznych miasto może wymóc na inwestorze działania zmierzające do przystosowania infrastruktury do zwiększonego ruchu. I - nie do wiary - często z tego środka korzysta. Najlepszy przykład to przyszła infrastruktura w Letnicy.

        • 10 0

        • Tak czy inaczej

          nie zapłaci za to deweloper tylko nabywcy mieszkań. Zmusisz do tego wszystkich to ceny mieszkań i domów pójdą w górę, również starych. Większość ludzi kupuje na kredyt więc i przy okazji trochę więcej zarobiliby bankierzy.

          • 7 3

    • I jak ci idzie budowa?

      • 0 0

  • drogi

    oddanie drogi do użytku 201+202 albo kasę

    • 1 0

  • Gdańsk Adamowicza to prowincja na tle polski i złodzieje z po

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Kina

Wydarzenia

Etnomatograf. Kino w muzeum | maj 2024

impreza filmowa, projekcje filmowe

Millennium Docs Against Gravity

25 zł
festiwal filmowy, projekcje filmowe

Ja, Pobieda i Berlin / Я, Побєда і Берлін

25 zł
projekcje filmowe