Konkurencja na torach do Warszawy. Pendolino dojedziemy do Zakopanego?
Jest zgoda na uruchomienie od 2020 r. połączenia kolejowego z Wejherowa przez Trójmiasto do lotniska Chopina w Warszawie. Połączenie obsłużyłby przewoźnik Arriva. Możliwe, że pociągiem pendolino pojedziemy także z Trójmiasta aż do Zakopanego.
Pojedzie on jednak nie wcześniej, niż za dwa i pół roku, czyli zimą 2020 r.
Znacznie szybciej, bo już 9 grudnia 2018 r., przewoźnik znany głównie pasażerom z województwa kujawsko-pomorskiego będzie mógł uruchomić połączenie z Gdyni do Warszawy Zachodniej.
Pociąg wprowadzony przez spółkę Arriva miałby pokonywać tę trasę codziennie, we wszystkie dni tygodnia. Z Gdyni odjedzie o godz. 5:57 a w stolicy zakończy podróż o godz. 9:23. W drugą stronę skład ruszy o godz. 16:44 i dotrze do Gdyni na godz. 20:09. Ceny biletów nie są jeszcze znane.
Spółka jednak będzie musiała wynająć lokomotywę z wagonami. Dlaczego? Obecnie nie posiada ona w swoich zasobach taboru, który mogłyby pojechać z prędkością 160 km/h. Z taką właśnie prędkością należy poruszać się po linii z Gdyni do Warszawy, by zmieścić się w przyjętych założeniach rozkładu jazdy.
Może być też tak, że spółka Arriva rozłączy wagony w Warszawie, co oznaczać będzie, że niektóre wagony pojadą dalej: do Chełma na Lubelszczyźnie (przewoźnik wystąpił także o pozwolenie na obsługiwanie trasy Warszawa - Chełm).
PKP Intercity niezadowolone z konkurencji
Urząd Transportu Kolejowego nie przychylił się do tych zarzutów i dał zielone światło Arrivie.
Co ciekawe, z uwagi na plany Arrivy, PKP Intercity już obniżyło ceny biletów pociągów na Lubelszczyznę, czyli tam dokąd ma jeździć konkurencja.
Pojedziemy pendolino z Trójmiasta do Zakopanego?
Przypomnijmy, że w marcu 2017 r. w ramach testów, pociąg pendolino dojechał do stacji Zakopane. Sprawdzian okazał się udany i wywołał na Podhalu niemałe poruszenie.
Teraz jest szansa na to, że z Trójmiasta dojedziemy pendolinem pod Tatry. Teraz PKP Intercity otrzymało od UTK zgodę na prowadzenie takiego połączenia. Na szczegóły trzeba jednak poczekać. Spółka nie podaje na razie żadnych szczegółów na temat tego połączenia.
Opinie (254) 9 zablokowanych
-
2018-04-26 22:01
Bilet rodzinny na PKP EIP już od 1280 zł
Przykład ceny na trasę Gdansk Kraków. Wolę nawet nie myśleć ile będzie do Zakopca.
- 6 0
-
2018-04-26 22:01
Arriva - Deutshe Bahn
Zaczyna sie...
- 2 2
-
2018-04-26 12:45
Czy Intercity wprowadzi wreszcie coś takiego jak bilet rodzinny, oczywiście w sensownej cenie ? (2)
- 5 0
-
2018-04-26 20:18
Bilet rodzinny jest od dawna (1)
30% zniżki dla każdej z osób
- 0 1
-
2018-04-26 21:59
Nie o taką zniżkę chodzi
Taką symbolikę 30% i to od ceny 229 za bilet normalny Gdańsk - Kraków to sobie możecie w d wsadzić. 4*229 to 916 zł. Minus rabat 30% daje jakies 275zł mniej, czyli 640 zł. No pięknie. Tylko ze to jest cena w Jedną stronę !!! Brawo PKP :(
- 1 0
-
2018-04-26 12:49
Bilet na TLK / IC koszt 80 zł, bilet na EIP 230 zł. Jak te ceny maja sie do siebie ? (3)
Kto ma jeździć tym Pendolino ? Kogo na nie stać ? A jak będzie w przypadku Zakopanego ? Jeszcze drożej ?
- 8 0
-
2018-04-26 13:13
podróżowałem Pendolino kilkakrotnie w tym roku (2)
i jedno jest pewne - klasa 1 zawsze full, w klasie 2 i Warsie min. połowa miejsc zajęta.
Rentowność mają i to widać! więc po co pisze, że bilety EIP są za drogie? Chyba nie jechałeś nigdy...
Komfort lepszy niż w samolocie czy swoim autem.- 5 1
-
2018-04-26 21:53
I klasa full pelna ? I nie dziwota
Od razu widać jaką grupę ludzi stać na Pendolino. Pytanie tylko czy takie pociągi zostały stworzone tylko dla ludzi biznesu, korporacji itp. ? Jesli nie, to czemu więc zajmują cały rozkład na trasie Gda-Waw, od rana do wieczora ? Gdzie pociągi ekonomiczne ?
- 2 0
-
2018-04-26 21:38
jak masz 20 letniego blachosmroda to rzeczywiscie to dlaciebie lepszy komfort :)
To juz sobie odpowiedziałeś kto mim jeździ tacy z prowincji jak ty! W ekspresie komfort jest zdecydowanie większy a bilety tylko trochę tańsze a czas praktycznie taki sam .pendolino większość trasy wolne miejsca i tylko dlatego niebyło zaciasno bo miejsce obok było wolne!.Tak bilety są kosmicznie drogie i zapomniałes jeszce o jednym Pendolino dostało takie kursy i takie godziny ze niemasz żadnego wyboru jestes zmuszony jechac pendolino bo nic innego niema chyba ze chcesz specjalnie jechać 2 razy dłuzej objazdowo na około zatrzymujac sie na kazdej wiosce TLK
- 2 0
-
2018-04-26 21:53
Pamietacie jak drogi był internet gdy TPSA miała na niego monopol!!Identycznie jest obecnie z PKP!!
Bieda z nędza po wysokich stawkach ,przeplacamy za najnorsze badziewie.Pamietam jak w TPSA zapłaciłem ogromną kase za ISDN To taki pendolino wlasnie w PKP.
Niestety ,ale chyba nie doczekam likwidacji monopolu PKP ,prędkości i jakości po niskich cenach jak na zachodzie Bo zmiany jak wtakim tempie to unas bedą za 30 lat! Tylko ze wtedy na zachodzie bedą mieli juz podróżowanie w kapsułach pneumatycznych po 1500km na godzine.A Polsce 250km to bedzie super nowość ,jak obecnie 160km.- 4 0
-
2018-04-26 11:25
Pendolino nie prowadzi kuszetek ani sypialnych, więc przy trasie zajmującej ponad 8 godzin (2)
w grę wchodziłby jak rozumiem najwyżej jeden kurs dziennie z wyjazdem w okolicach godz. 4 rano (w Zakopanem po 12) i powrotem po godz. 13 (w Gdyni ok. godz. 22). Inaczej trzeba byłoby obsługiwać trasę dwoma składami i wtedy każdy z nich musiałby np. obsługiwać dodatkowe oddzielnie połączenie tylko z Zakopane-Kraków lub Zakopane-Warszawa, co byłoby ekonomicznie ryzykowne (szczególnie poza sezonem).
- 8 0
-
2018-04-26 11:32
Pendolino nie jedzie 8h tylko do Krakowa ok 5 wiec do Zakopanego moze 6 i koniec. (1)
- 2 2
-
2018-04-26 21:42
Do Krakowa to jest 5.,5godziny a do Zakopanego około niewiele ponad 7 bedzie.
160km/h to oni tylko na wybranych odcinkach jadą.
- 2 0
-
2018-04-26 08:14
Redaktorze , nie ma Urzedu Transportu KOLEJKOWEGO . (4)
Natomiast tabor Arrivy moze jednego dnia wzbogacic się o kazdy rodzaj od matki DB . I kto wie może pojawi się pierwsze w Polsce prawdziwe Pendolino. Próby przełamanie monopolu IC sa czynione od dawna ale UTK nie wydawał zgony na wejscie innego przewoźnika , czeski Leo Express stara się juz od kilku lat o zgode na obsługe z Pragi do Warszawy i na razie odbija się od sciany , moze teraz mu tez się uda .
- 16 2
-
2018-04-26 21:14
UTK jest gamoniu
- 0 0
-
2018-04-26 09:13
Wiesz ze DB bedzie musial przystosowac swoje lokomotywy do (2)
Na polskie tory? W jeden dzien tego nie ogarna. Zreszta nie potrafia od lat ogarnac lotniska, to kolej maja prxygotowac?
- 2 2
-
2018-04-26 11:36
No tak, dla Siemensa to jest problem na lata...
- 3 0
-
2018-04-26 11:31
Jak wyguglasz sobie hasło "lokomotywa wielosystemowa", to ku swojemu zdumieniu skonstatujesz, że na ogarnięcie takich rzeczy nie potrzeba dni. Nie potrzeba nawet godzin, minut ani sekund. To ogarnia się "w locie", bez zatrzymania lokomotywy przy przetoku spod jednego systemu zasilania pod drugi.
Magia, conie?- 2 0
-
2018-04-26 20:53
Zakopane? A kto chce tam jechać?
- 4 0
-
2018-04-26 20:21
W pociągach PKP pluskwy dalej gryzą?
tak pytam ...
- 2 0
-
2018-04-26 20:18
Okęcia nie będzie
Ta, tylko po co to połączenie, skoro Okęcie w 2027 roku ma zostać zamknięte na rzecz CPK?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.