Paul Cézanne, uważany za jednego z trzech wielkich postimpresjonistów, wyznaczył nowe kierunki w sztuce europejskiej i światowej. Zdobycze impresjonistów poszerzył i zradykalizował, pozostając jednocześnie z dala od wielkiego świata i wielkiego miasta, które impresjonistów inspirowało. Cézanne z upodobaniem kreślił zarówno pejzaże, jak niezliczone ujęcia góry Sainte-Victoire, oraz portrety ludzi i przedmiotów.
Podobne wydarzenia
w każdą sobotę (do 30.03), godz. 23:00
Gdańsk,
Kino Kameralne Cafe
bilety 25 zł
środa, godz. 18:00
Gdańsk,
Helios Forum Gdańsk
bilety 38,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 36,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 36,90 zł
Martwe natury, ale i wizerunki tak zwyczajnych rzeczy, jak krzesło, zajmują poczesne miejsce w jego twórczości. Artysta z wolna kształtował i zmieniał swój warsztat, przechodząc od impresjonistycznych wizji otaczającego go świata po grubo ciosane obrazy tworzone za pomocą szpachli i potężnych warstw farby. Z czasem odszedł i od niej kierując się w stronę subtelniejszych pociągnięć, ale za to zrywając z tradycyjnie pojętą perspektywą i pokazując jeden przedmiot z różnych punktów widzenia na raz, co dało inspirację dla kubizmu Picassa i innych.
Film powstał na bazie wielkich wystaw twórczości Cézanne'a, które odbyły się w National Portrait Gallery w Londynie, Musée d'Orsay w Paryżu i National Gallery of Art w Waszyngtonie. Ważną rolę w filmie odgrywają listy malarza i zdjęcia z miejsc na południu Francji, w których mieszkał i pracował, z widokiem na wymienioną już górę Sainte-Victoire.
Film powstał na bazie wielkich wystaw twórczości Cézanne'a, które odbyły się w National Portrait Gallery w Londynie, Musée d'Orsay w Paryżu i National Gallery of Art w Waszyngtonie. Ważną rolę w filmie odgrywają listy malarza i zdjęcia z miejsc na południu Francji, w których mieszkał i pracował, z widokiem na wymienioną już górę Sainte-Victoire.