• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Tydzień Kina Hiszpańskiego (1 opinia)

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Nie tylko Almodóvarem kino hiszpańskie żyje - ale do tego stałych bywalców naszego corocznego przeglądu raczej nie trzeba przekonywać. Od lat w ramach Tygodnia Kina Hiszpańskiego mamy przyjemność pokazywać Państwu to, co obecnie w kinematografii tych rejonów najciekawsze i szczególnie warte uwagi.

maj 16

czwartek, godz. 18:30

bilety 15 zł
ulgowy 10 zł
Tegoroczny program obfituje w różnorodne pod względem tematycznym i formalnym propozycje. Znalazły się w nim zarówno filmy debiutantów (wyróżniony na MFF w San Sebastián "Tylko ja"), jak i dzieła doświadczonych twórców, których każda kolejna produkcja jest szeroko komentowana (vide "Wielka hiszpańska rodzina" w reżyserii Daniela Sáncheza Arévalo, twórcy filmu "GranatowyPrawieCzarny"). Skoncentrujemy się jednak nie tylko na fabułach, ale także kinie niefikcjonalnym, czego dowodem "W hołdzie Bette Davis" - nietypowy dokument charakteryzujący tytułową aktorkę, gwiazdę Hollywood, przez pryzmat jej wizyty na festiwalu w San Sebastián w 1989 roku.

Spośród 13 filmów z naszego programu, większość to dzieła wyróżniane prestiżowymi statuetkami GOYA, hiszpańskim odpowiednikiem Oscarów. Pokażemy, między innymi, niedawnego rekordzistę, nagrodzone w 8 kategoriach (!) "Wiedźmy z Zugarramurdi" Álexa de la Iglesii, oraz "Jak zostać Baskiem" Emilio Maríneza-Lázaro (3 nagrody aktorskie). W przypadku tego ostatniego możemy mówić o swoistym ewenemencie, bo poza nagrodami film zaskarbił sobie miłość widowni, stając się jednym z najpopularniejszych w historii hiszpańskiej kinematografii. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w Polsce.


27.03.2015
G. 18:00 / BLUE LIPS / REŻYSERIA: DANIELA DE CARLO, JULIETA LIMA, GUSTAVO LIPSZTEIN, ANTONELLO NOVELLINO, NACHO RUIPÉREZ, NOBU SHIMA / 2014 / 85'
G. 20:15 / JAK ZOSTAĆ BASKIEM / OCHO ALELLIDOS VASCOS / REŻYSERIA: EMILIO MARTÍNEZ-LÁZARO / 2014 / 98' / NAGRODY GOYA 2015 - NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA, NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY, NAJLEPSZY DEBIUT AKTORSKI

28.03.2015
G. 18:00 / ISMAEL / REŻYSERIA: MARCELO PIÑEYRO / 2013 / 106'
G. 20:15 / KANIBAL / CANÍBAL / REŻYSERIA: MANUEL MARTÍN CUENCA/ 2013 / 116' / NAGRODA GOYA 2014 - NAJLEPSZE ZDJĘCIA

29.03.2015
G. 18:00 / GŁUPCY / LOS TONTOS Y LOS ESTÚPIDOS / REŻYSERA: ROBERTO CASTÓN / 2014 / 91'
G. 20:15 / KWIATY / LOREAK / REŻYSERIA: JON GARAÑO, JOSÉ MARÍ GOENAGA / 2014 / 99' / MFF SAN SEBASTIÁN 2014 - NAGRODA SPECJALNA

30.03.2015
G. 18:00 / 10.000 NOCY / 10.00 NOCHES EN NINGUNA PARTA / REŻYSERISA: RAMÓN SALAZAR / 2013 / 113'
G. 20:15 / WIEDŹMY Z ZUGARRAMURDI / LAS BRUJAS DE ZUGARRAMURDI / REŻYSERIA: ÁLEX DE LA IGLESIA / 2013 / 110' / NAGRODY GOYA 2014 - NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA, NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA, NAJLEPSZA SCENOGRAFIA, NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE, NAJLEPSZE KOSTIUMY, NAJLEPSZY DŹWIĘK, NAJLEPSZY MONTAŻ, NAJLEPSZE KIEROWNICTWO PRODUKCJI

31.03.2015
G. 18:15 / W HOŁDZIE BETTE DAVIS / EL ÚLTIMO ADIÓS DE BETTE DAVIS / REŻYSERIA: PEDRO GONZÁLEZ BERMÚDEZ / 2014 / 76'
G. 20:00 / CARMINA I AMEN / CARMINA Y AMÉN / REŻYSERIA: PACO LEÓN / 2014 / 100' / FESTIWAL KINA HISZPAŃSKIEGO W MALADZE 2014 - NAJLEPSZY SCENARIUSZ, NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA

1.04.2015
G. 18:15 / LUDZIE I MIEJSCA /GENTE EN SITIOS / REŻYSERIA: JUAN CAVESTANY / 2013 / 78'
G. 20:00 / TYLKO JA / LA HERIDA / REŻYSERIA: FERNANDO FRANCO / 2013 / 95' /MFF SAN SEBASTIÁN 2013 - NAGRODA SPECJALNA JURY, NAJLEPSZA AKTORKA; NAGRODY GOYA 2014 - NAJLEPSZA AKTORKA, DEBIUT REŻYSERSKI

2.04.2015
G. 18:00 / WIELKA HISZPAŃSKA RODZINA / LA GRAN FAMILIA ESPAÑOLA / REŻYSERIA: DANIEL SÁNCHEZ ARÉVALO / 2013 / 100' / NAGRODY GOYA 2014 - NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY, NAJLEPSZY UTWÓR ORYGINALNY



JAK ZOSTAĆ BASKIEM / OCHO ALELLIDOS VASCOS / REŻYSERIA: EMILIO MARTÍNEZ-LÁZARO / 2014 / 98' / NAGRODY GOYA 2015 - NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA, NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY, NAJLEPSZY DEBIUT AKTORSKI
Podobno przeciwieństwa się przyciągają, a Rafę i Amaię różni wiele. On to typowy mieszkaniec Andaluzji, wielbiciel piłki nożnej, wina Jerez, brylantyny i pięknych kobiet. Ona pochodzi z Kraju Basków, ma nie lada temperament, nie lubi się stroić i jest odporna na jego wdzięki. Żeby ją zdobyć, Rafa jest skłonny pojechać na daleką północ, a nawet zostać Baskiem...Ukazująca różnice między południem a północą Hiszpanii, zwariowana, romantyczna komedia podbiła serca hiszpańskiej publiczności. Jest najbardziej popularną rodzimą produkcją. Żaden film w historii hiszpańskiego kina nie odniósł tak dużego sukcesu komercyjnego.

WIELKA HISZPAŃSKA RODZINA / LA GRAN FAMILIA ESPAÑOLA / REŻYSERIA: DANIEL SÁNCHEZ ARÉVALO / 2013 / 100' / NAGRODY GOYA 2014 - NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY, NAJLEPSZY UTWÓR ORYGINALNY
Zwariowana komedia o ślubie zaplanowanym na dzień, w którym drużyna narodowa Hiszpanii gra w finale mundialu. Cały kraj żyje piłką nożną, tymczasem liczną rodzinę, na czele z młodą parą, czeka jedna z najważniejszych życiowych rozgrywek. Czy uda im się zwyciężyć, zwłaszcza że nietrafiony wybór daty ślubu to tylko jedno z serii niefortunnych zdarzeń tego dnia... Czy wszyscy zagrają fair? Kto będzie atakować, a kto zdecyduje się na obronę i kontratak?

W HOŁDZIE BETTE DAVIS / EL ÚLTIMO ADIÓS DE BETTE DAVIS / REŻYSERIA: PEDRO GONZÁLEZ BERMÚDEZ / 2014 / 76'

Bette Davis przyjechała w 1989 roku na festiwal filmowy w San Sebastián. Została pierwszą kobietą w historii festiwalu, która odebrała nagrodę specjalną Donostia. Na temat jej pobytu i wystąpień w San Sebastián krążą legendy, a dokument zrealizowany 25 lat po jej wizycie w Hiszpanii pokazuje kulisy tych wydarzeń. Z opowieści świadków wyłania się obraz nie tylko jednej z ostatnich prawdziwych dam kina, ale również fascynującej kobiety, profesjonalistki w każdym calu, silnej i dzielnej pomimo ciężkiej choroby.

10.000 NOCY / 10.00 NOCHES EN NINGUNA PARTA / REŻYSERISA: RAMÓN SALAZAR / 2013 / 113'

Młody mężczyzna nie wie, jak poradzić sobie z toksyczną relacją z matką. Odpowiedzi szuka w sennych podróżach, podczas których przenosi się z Madrytu w różne zakątki Europy.
W Paryżu od przyjaciółki z dzieciństwa uczy się odwagi i optymizmu. W Berlinie z trójką wyzwolonych znajomych odnajduje własne pragnienia. Czy nocne marzenia pozwolą mu rozwikłać rodzinne tajemnice?

BLUE LIPS / REŻYSERIA: DANIELA DE CARLO, JULIETA LIMA, GUSTAVO LIPSZTEIN, ANTONELLO NOVELLINO, NACHO RUIPÉREZ, NOBU SHIMA / 2014 / 85'

Każdego lata, podczas hucznych, ośmiodniowych obchodów San Fermín ulice hiszpańskiej Pampeluny zapełniają się tysiącami ludzi. Wino, muzyka, słynne gonitwy z bykami i korrida przyciągają rządnych przygód podróżnych z całego świata. Dla sześciorga bohaterów przypadkowe spotkania podczas szalonej fiesty są okazją, by zrozumieć, co jest dla każdego z nich najważniejsze.

CARMINA I AMEN / CARMINA Y AMÉN / REŻYSERIA: PACO LEÓN / 2014 / 100' / FESTIWAL KINA HISZPAŃSKIEGO W MALADZE 2014 - NAJLEPSZY SCENARIUSZ, NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA
Wybuchowa Carmina, znana z bezkompromisowego podejścia do życia, znowu ma kłopoty. Nieoczekiwanie umiera jej mąż. Ze względu na sytuację materialną rodziny Carmina przekonuje córkę, żeby nie zgłaszać zgonu jeszcze przez kilka dni, dopóki na konto męża nie wpłynie jego ostatnia pensja. Nie jest łatwo ukryć ból po stracie Antonia, jeszcze trudniej przechować jego zwłoki w mieszkaniu, przez które zawsze przewija się masa ludzi. A to nie jedyny sekret Carminy...

GŁUPCY / LOS TONTOS Y LOS ESTÚPIDOS / REŻYSERA: ROBERTO CASTÓN / 2014 / 91'

Utrzymana w konwencji prób i zdjęć do filmu tragikomedia pozwala widzowi skupić się na przeżyciach postaci i doskonałej grze aktorów. To intrygujący zapis procesu twórczego. Stopniowo, według wskazówek reżysera, aktorzy wcielają się w role czworga bohaterów, których łączy dużo więcej niż im się wydaje. Wszyscy zmagają się z ważnymi kwestiami, jak samoakceptacja, poszukiwanie miłości, samotność i (de)konstrukcja rodziny.

ISMAEL / REŻYSERIA: MARCELO PIÑEYRO / 2013 / 106'
Ośmioletni Ismael ucieka z domu. Jedzie do Barcelony w poszukiwaniu swojego biologicznego ojca. Udaje się pod adres znaleziony na starym liście adresowanym do matki. Tam poznaje swoją babcię. Razem jadą do nowego domu ojca. W to samo miejsce udają się mama chłopca i jej mąż. Dla dorosłych eskapada Ismaela będzie okazją, by zamknąć sprawy sprzed lat.

KANIBAL / CANÍBAL / REŻYSERIA: MANUEL MARTÍN CUENCA/ 2013 / 116' / NAGRODA GOYA 2014 - NAJLEPSZE ZDJĘCIA
Carlos jest najlepszym krawcem w Granadzie. Cieszy się powszechnym szacunkiem. Jego życie to praca i jedzenie. Ale nie byle jakie. Carlos jest kanibalem. Żywi się mięsem kobiet. Jego ofiary to turystki, przyjezdne, nieznajome, do których nic nie czuje. Wszystko się zmienia, gdy poznaje Ninę, młodą Rumunkę, która przychodzi do niego z prośbą o pomoc. Nina poszukuje swojej siostry bliźniaczki, sąsiadki Carlosa, która zaginęła kilka dni wcześniej.

KWIATY / LOREAK / REŻYSERIA: JON GARAÑO, JOSÉ MARÍ GOENAGA / 2014 / 99' / MFF SAN SEBASTIÁN 2014 - NAGRODA SPECJALNA
Przygnębiona informacją o wczesnej menopauzie Ana odżywa, gdy ktoś zaczyna przysyłać jej kwiaty do domu. Co tydzień, zawsze o tej samej porze i zawsze anonimowo. Również Tere i Lourdes nie wiedzą, kto regularnie zostawia wiązanki w miejscu, w którym obie straciły bliską osobę. Tajemnicze kwiaty budzą ciekawość i nieoczekiwane uczucia. Wiele znaczą w życiu tych trzech kobiet, choć dla każdej co innego.

LUDZIE I MIEJSCA /GENTE EN SITIOS / REŻYSERIA: JUAN CAVESTANY / 2013 / 78'
Wiele niepowiązanych ze sobą, krótkich historii. Kalejdoskop ludzkich postaw i zachowań - tych całkiem zwyczajnych i tych zupełnie nieprzewidywalnych. Seria absurdalnych sytuacji. Brutalna rzeczywistość kontra poezja. Komedia, dramat, surrealizm - wszystko w jednym i... w wykonaniu czołówki hiszpańskich aktorów.

TYLKO JA / LA HERIDA / REŻYSERIA: FERNANDO FRANCO / 2013 / 95' /MFF SAN SEBASTIÁN 2013 - NAGRODA SPECJALNA JURY, NAJLEPSZA AKTORKA; NAGRODY GOYA 2014 - NAJLEPSZA AKTORKA, DEBIUT REŻYSERSKI
Ana ma 28 lat. Lubi swoją pracę w pogotowiu. Pomagając innym, czuje się potrzebna. Tymczasem jej życie prywatne jest dalekie od ideału. Nie potrafi okazywać uczuć, jest niemiła, czasem agresywna wobec bliskich. Nie panuje nad swoim zachowaniem i emocjami. Czuje się z tym źle i widzi, że nikt jej nie rozumie. Ana cierpi na zaburzenie osobowości typu borderline, ale o tym nie wie.

WIEDŹMY Z ZUGARRAMURDI / LAS BRUJAS DE ZUGARRAMURDI / REŻYSERIA: ÁLEX DE LA IGLESIA / 2013 / 110' / NAGRODY GOYA 2014 - NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA, NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA, NAJLEPSZA SCENOGRAFIA, NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE, NAJLEPSZE KOSTIUMY, NAJLEPSZY DŹWIĘK, NAJLEPSZY MONTAŻ, NAJLEPSZE KIEROWNICTWO PRODUKCJI
Grupa bezrobotnych mężczyzn napada na skup złota. Od początku mają pecha: jeden nie miał z kim zostawić synka i zabiera go ze sobą, dwóch wpada w ręce policji, a czwartemu dziewczyna zabiera samochód, którym wszyscy mieli uciec z miejsca zbrodni. Porywają więc taksówkę i z torbą pełną złotych obrączek jadą do Francji. W pościg za nimi rusza policja oraz matka chłopca. A tuż przed granicą czekają na nich wiedźmy z Zugarramurdi.

Informacja o biletach

Bilety: 16 zł / 14 zł – studenci* i uczniowie* / 12 zł – seniorzy i KARTA DO KULTURY* / 8 zł – na karnety NHEF* oraz KARTA DUŻEJ RODZINY*
Poniedziałki „za dyszkę”: 10 zł
15. Tydzień Kina Hiszpańskiego (13 filmów): 120 zł / 40 zł – na karnety NHEF

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką, kartą lub przelewem po uzgodnieniu z kasą.
KINO ŻAK / KLUB ŻAK / Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197 /www.klubzak.com.pl / kasa@klubzak.com.pl / Tel. 58 344 05 73 w. 117

Opinie (1) 1 zablokowana

  • fajne filmy

    Ocho apellidos vascos jest świetnym filmem, zwłaszcza jak się zna miejscowe stereotypy. Brakuje serii Torrente:)

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.