• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Recepta w Starej Aptece: Zabij europejczyka! Zabij go! Zabij go! Zabij go! Zabij go! (1 opinia)

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

W poniedziałek, 11 lutego o godzinie 18.00 zapraszamy na drugą Receptę w Starej Aptece. W jej ramach zaprezentujemy nagranie legendarnego spektaklu lat 90 - ZABIJ EUROPEJCZYKA! ZABIJ GO! ZABIJ GO! ZABIJ GO! ZABIJ GO! w reż. Christopha Marthalera.

w każdą sobotę (do 30.03), godz. 23:00

bilety 25 zł
kwi 24

środa, godz. 18:00

bilety 38,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 36,90 zł
Spektakl ZABIJ EUROPEJCZYKA! ZABIJ GO! ZABIJ GO! ZABIJ GO! ZABIJ GO! (oryg. MURX DEN EUROPÄER! MURX IHN! MURX IHN! MURX IHN! MURX IHN AB!) wyreżyserowany został przez twórcę, który wywarł przemożny wpływ na teatr przełomu XX i XXI wieku. Nikt przed Christophem Marthalerem tak dotkliwie nie zdołał pokazać świata, w którym znaleźli się Europejczycy ze wschodu po upadku muru berlińskiego. W jego wizji ta nowa rzeczywistość przypominała dworcową poczekalnię skrzyżowaną ze świetlicą, w której apatyczni ludzie piją herbatę ze szklanek, snując marzenia o lepszym jutrze i nucąc zapomniane patriotyczne pieśni oraz państwowe hymny.

Spektakl powstał w berlińskim teatrze Volksbühne i trzy lata po premierze, w 1996 roku został pokazany podczas festiwalu Kontakt w Toruniu, gdzie z miejsca stał się przełomowym wydarzeniem również dla polskiego teatru. Przedstawienie grane było z sukcesem przez czternaście lat (w sumie sto siedemdziesiąt osiem razy). Jak spojrzymy na nie dzisiaj? Słowo wstępne oraz rozmowę po spektaklu poprowadzi Radosław Paczocha. Wstęp wolny.

Christoph Marthaler - wielokrotnie nagradzany i zapraszany na największe festiwale w Europie reżyser teatralny, muzyk oraz kompozytor urodzony w Szwajcarii w 1951 roku. Jego teatr często określa się mianem muzycznego, a współpracownicy artysty twierdzą, że z materią teatru pracuje jak kompozytor nad partyturą - każdy element spektaklu (ruch, słowo, dźwięk, gest) dopasowując do określonego tematu muzycznego, który towarzyszy przedstawieniu jako rodzaj podtekstu. Jego przedstawienia wielokrotnie pokazywano w Polsce, m.in. na Festiwalu Kontakt w Toruniu, na Festiwalu Dialog we Wrocławiu, czy w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.

Opinie (1)

  • hmmmm

    Niepodważalnym niedociągnięciem był brak napisów. po mniej więcej 7 minutach z sali wyszła spora część osób które z wielką przyjemnością zapewne zapoznały by się z dziełem. Niestety nie każdy kto nawet się w Gdańsku urodził pojmuje język zachodnich sąsiadów :) Chyba nie koniecznie organizatorzy zdali sobie z tego sprawę. To jest Gdańsk duże miasto nad morzem i taki detal to absolutnie katastrofa osób odpowiedzialnych za to wydarzenie. Powodzenia z następnymi.... wyciągnijcie z tego wnioski.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.