20. Festiwal Nowe Horyzonty, jedno z najważniejszych wydarzeń filmowych w Polsce ku rozpaczy kinomaniaków, zwykle w środku lata tłumnie zjeżdżających do Wrocławia, został oficjalnie przeniesiony na listopad.
Podobne wydarzenia
6 - 11 sierpnia 2024
Gdańsk
23 - 28 września 2024
Gdynia
Postaramy się tę lukę wypełnić proponując gdańskiej publiczności specjalne seanse filmowe trzech wyjątkowych, festiwalowych tytułów, które nie miały jeszcze swoich premier kinowych w Polsce.
W gdańskim kinie Żak będzie można zobaczyć Przynętę Marka Jenkina, zwycięzcę 19. edycji Nowych Horyzontów, Emę Pablo Larraína, przebój nadchodzącej edycji festiwalu i jeden z najbardziej ekscentrycznych filmów ostatniej edycji NH. Liberté Alberta Serry.
Program
24.07.2020
G.16.30 / PRZYNĘTA / Bait / r. Mark Jenkin / Wielka Brytania / 2019 / BAFTA 2020: Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, Nowe Horyzonty 2019: Grand Prix, Nagroda Publiczności / 90 min.
G.18.20 / EMA / r. Pablo Larraín (Nie, El Club, Jackie) / Chile / 2019 / 102 min.
G.20.30 / LIBERTÉ / r. Albert Serra (Śmierć Ludwika XIV) / Francja, Hiszpania, Portugalia / 2019 / MFF w Cannes 2019: Nagroda Specjalna Jury w przeglądzie Un Certain Regard / 132 min. / od 18 lat
25.07.2020
G.16.15 / LIBERTÉ
G.18.40 / PRZYNĘTA
G.20.30 / EMA
26.07.2020
G.16.00 / EMA
G.18.00 / LIBERTÉ
G.20.30 / PRZYNĘTA
PRZYNĘTA / Bait / r. Mark Jenkin / Wielka Brytania / 2019 / BAFTA 2020: Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, Nowe Horyzonty 2019: Grand Prix, Nagroda Publiczności / 90 min.
Ostentacyjnie oldskulowy, zrealizowany kamerą 16 mm debiut Jenkina to wielkie odkrycie ostatniego Berlinale. Jego vintage'owy styl, na który składają się m.in. czarno-biała taśma, wyeksponowane w ręcznej obróbce ziarno i zarysowania, a także inspirowany szkołą radziecką ostry montaż, nie ma w sobie nic anachronicznego. Dowodzi, że tradycja może być inspirująca i żywa. Przynęta opowiada o gentryfikacji, kapitalizmie, turystycznym tsunami i klasowych konfliktach. Kornwalijska wieś, w której rozgrywa się akcja, przechodzi właśnie transformację z osady rybackiej w nadmorski kurort. Bracia Ward zmuszeni są sprzedać dom londyńczykom, którzy przerabiają go, dekorując ściany linami, sieciami i innymi akcesoriami symbolizującymi "tradycję" i "autentyczność", czyli wszystko to, co turyści niszczą. Ekonomiczna, społeczna i kulturowa degradacja rybaków rodzi frustrację, która prowadzi do otwartej wojny z aroganckimi, bogatymi przyjezdnymi. Konflikt eskaluje, gdy młody Ward zaczyna flirtować z córką londyńczyków, panną Leigh. Trudno oprzeć się wrażeniu, że Jenkin nieprzypadkowo dobrał swoim bohaterom nazwiska przywołujące historię kina. Nawet w takich detalach reżyser staje po stronie tradycji.
Małgorzata Sadowska / nowehoryzonty.pl
EMA / r. Pablo Larraín (Nie, El Club, Jackie) / Chile / 2019 / 102 min.
Nieuchwytna jak płomień, białowłosa, uwodzicielska Ema roznieca ogień wszędzie tam, gdzie się pojawia. Pożar, o którym opowiada nowy film Pabla Larraína ("Jackie") zaczyna się od kontrowersyjnej decyzji Emy (magnetyczna Mariana Di Girolamo) i jej męża Gastona (Gael Garcia Bernal), by oddać adoptowanego syna. Na zgliszczach małżeństwa i teatru (on jest choreografem, ona tancerką w grupie tanecznej), w rytm seksualnego, agresywnego reggaetonu, Ema tworzy nowy porządek. W nowym świecie pożądanie nie musi być binarne, kobiety mogą tańczyć tak, jak chcą, o rodzinie nie decyduje pokrewieństwo i każdy sam tworzy choreografię własnego życia. Improwizowany film Larraína (scenariusz był ledwie naszkicowany) to także manifest nowego kina, które nasłuchuje pulsu życia, uczy się języka nowego pokolenia. I zamiast snuć opowieść - tańczy.
Nowehoryzonty.pl
LIBERTÉ / r. Albert Serra (Śmierć Ludwika XIV) / Francja, Hiszpania, Portugalia / 2019 / MFF w Cannes 2019: Nagroda Specjalna Jury w przeglądzie Un Certain Regard / 132 min. / od 18 lat
Uhonorowana Nagrodą Specjalną Jury na festiwalu w Cannes oda do wyrafinowanej dekadencji, która - jak twierdzi Serra - ma europejskie korzenie. Bo tylko tu społeczeństwo za sprawą libertyńskich wartości odważyło się postawić estetykę przyjemności wyżej niż moralność. "Chciałem nakręcić film o nocy - mówił reżyser - nie taki, którego akcja rozgrywa się nocą, ale film poświęcony logice nocy, która zmienia naszą percepcję, zasady moralne, wszystko. Film opowiadający o utopii seksualnego wyzwolenia, gdy różnice między ludźmi znikają: nie ma kobiet i mężczyzn, sług i panów, pięknych i brzydkich. O doskonałej, dziwnej, mrocznej utopii, braterstwie ciał." Nocą w leśnej głuszy jak na scenie wśród dekoracji spotykają się przedstawiciele XVIII-wiecznej francuskiej arystokracji i ich zagraniczni goście, by oddać się rozpisanej na role orgii. Pogrążeni w mroku, pośród szeptów i jęków, zmierzą się z własną i cudzą zachłannością, skonfrontują z obnażeniem, przymusem i pragnieniem. W drodze do "pełnego życia" przekroczą kolejne granice.
Agnieszka Szeffel / nowehoryzonty.pl
Bilety: normalne 18 zł, Karta do Kultury 16 zł, studenci i uczniowie, seniorzy 14 zł, Członkowie NHEF oraz Karta Dużej Rodziny 8 zł
Bilety na seanse filmowe można nabywać w przedsprzedaży nie wcześniej niż na tydzień przed wybranym seansem (wyłącznie w kasie Klubu Żak). Przyjmowanie rezerwacji jest ograniczone do 20 miejsc na dany seans. Miejsca nie są numerowane. Rezerwacje wyłącznie na adres poczty elektronicznej kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje przez kasę należy odebrać na 30 minut przed seansem.
Karty Klubowe 2020 zachowują ważność do 31 marca 2021 roku (uwaga: nie będzie sprzedaży Kart Klubowych na 2021 rok).
Szanowni Państwo,
Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu
• Prosimy o noszenie maseczek (także w sali kinowej)
• Prosimy o zachowanie dystansu
• Najbezpieczniej jest płacić kartą
• Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc
• Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina (podstawowe dane widzów uczestniczących w seansach kinowych: imię i nazwisko, data i godzina seansu, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym seansie. Wypełnienie formularza będzie dobrowolne. Dane będą zbierane w celu poinformowania widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone.
Środki bezpieczeństwa:
1. W strefach dla publiczności:
a. są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu;
b. są dostępne pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu;
c. w toaletach są dostępne podajniki na ręczniki papierowe;
d. w toaletach i holu są umieszczenie w widocznych miejscach instrukcje mycia rąk według rekomendacji Głównego Inspektora Sanitarnego;
e. toalety są sprzątane i dezynfekowane codziennie;
2. Pracownicy kina są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, w tym przyłbice/maski ochronne, środki do dezynfekcji rąk.
3. Pomieszczenie kasy kina jest oddzielone od holu szybą.
4. Wejście do i wyjście z kina odbywać się będą odrębnymi drzwiami.
5. Pomieszczenia będą codziennie wietrzone: rano przed otwarciem oraz w przerwie między blokami seansów przedpołudniowych i popołudniowych.
W gdańskim kinie Żak będzie można zobaczyć Przynętę Marka Jenkina, zwycięzcę 19. edycji Nowych Horyzontów, Emę Pablo Larraína, przebój nadchodzącej edycji festiwalu i jeden z najbardziej ekscentrycznych filmów ostatniej edycji NH. Liberté Alberta Serry.
Program
24.07.2020
G.16.30 / PRZYNĘTA / Bait / r. Mark Jenkin / Wielka Brytania / 2019 / BAFTA 2020: Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, Nowe Horyzonty 2019: Grand Prix, Nagroda Publiczności / 90 min.
G.18.20 / EMA / r. Pablo Larraín (Nie, El Club, Jackie) / Chile / 2019 / 102 min.
G.20.30 / LIBERTÉ / r. Albert Serra (Śmierć Ludwika XIV) / Francja, Hiszpania, Portugalia / 2019 / MFF w Cannes 2019: Nagroda Specjalna Jury w przeglądzie Un Certain Regard / 132 min. / od 18 lat
25.07.2020
G.16.15 / LIBERTÉ
G.18.40 / PRZYNĘTA
G.20.30 / EMA
26.07.2020
G.16.00 / EMA
G.18.00 / LIBERTÉ
G.20.30 / PRZYNĘTA
PRZYNĘTA / Bait / r. Mark Jenkin / Wielka Brytania / 2019 / BAFTA 2020: Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, Nowe Horyzonty 2019: Grand Prix, Nagroda Publiczności / 90 min.
Ostentacyjnie oldskulowy, zrealizowany kamerą 16 mm debiut Jenkina to wielkie odkrycie ostatniego Berlinale. Jego vintage'owy styl, na który składają się m.in. czarno-biała taśma, wyeksponowane w ręcznej obróbce ziarno i zarysowania, a także inspirowany szkołą radziecką ostry montaż, nie ma w sobie nic anachronicznego. Dowodzi, że tradycja może być inspirująca i żywa. Przynęta opowiada o gentryfikacji, kapitalizmie, turystycznym tsunami i klasowych konfliktach. Kornwalijska wieś, w której rozgrywa się akcja, przechodzi właśnie transformację z osady rybackiej w nadmorski kurort. Bracia Ward zmuszeni są sprzedać dom londyńczykom, którzy przerabiają go, dekorując ściany linami, sieciami i innymi akcesoriami symbolizującymi "tradycję" i "autentyczność", czyli wszystko to, co turyści niszczą. Ekonomiczna, społeczna i kulturowa degradacja rybaków rodzi frustrację, która prowadzi do otwartej wojny z aroganckimi, bogatymi przyjezdnymi. Konflikt eskaluje, gdy młody Ward zaczyna flirtować z córką londyńczyków, panną Leigh. Trudno oprzeć się wrażeniu, że Jenkin nieprzypadkowo dobrał swoim bohaterom nazwiska przywołujące historię kina. Nawet w takich detalach reżyser staje po stronie tradycji.
Małgorzata Sadowska / nowehoryzonty.pl
EMA / r. Pablo Larraín (Nie, El Club, Jackie) / Chile / 2019 / 102 min.
Nieuchwytna jak płomień, białowłosa, uwodzicielska Ema roznieca ogień wszędzie tam, gdzie się pojawia. Pożar, o którym opowiada nowy film Pabla Larraína ("Jackie") zaczyna się od kontrowersyjnej decyzji Emy (magnetyczna Mariana Di Girolamo) i jej męża Gastona (Gael Garcia Bernal), by oddać adoptowanego syna. Na zgliszczach małżeństwa i teatru (on jest choreografem, ona tancerką w grupie tanecznej), w rytm seksualnego, agresywnego reggaetonu, Ema tworzy nowy porządek. W nowym świecie pożądanie nie musi być binarne, kobiety mogą tańczyć tak, jak chcą, o rodzinie nie decyduje pokrewieństwo i każdy sam tworzy choreografię własnego życia. Improwizowany film Larraína (scenariusz był ledwie naszkicowany) to także manifest nowego kina, które nasłuchuje pulsu życia, uczy się języka nowego pokolenia. I zamiast snuć opowieść - tańczy.
Nowehoryzonty.pl
LIBERTÉ / r. Albert Serra (Śmierć Ludwika XIV) / Francja, Hiszpania, Portugalia / 2019 / MFF w Cannes 2019: Nagroda Specjalna Jury w przeglądzie Un Certain Regard / 132 min. / od 18 lat
Uhonorowana Nagrodą Specjalną Jury na festiwalu w Cannes oda do wyrafinowanej dekadencji, która - jak twierdzi Serra - ma europejskie korzenie. Bo tylko tu społeczeństwo za sprawą libertyńskich wartości odważyło się postawić estetykę przyjemności wyżej niż moralność. "Chciałem nakręcić film o nocy - mówił reżyser - nie taki, którego akcja rozgrywa się nocą, ale film poświęcony logice nocy, która zmienia naszą percepcję, zasady moralne, wszystko. Film opowiadający o utopii seksualnego wyzwolenia, gdy różnice między ludźmi znikają: nie ma kobiet i mężczyzn, sług i panów, pięknych i brzydkich. O doskonałej, dziwnej, mrocznej utopii, braterstwie ciał." Nocą w leśnej głuszy jak na scenie wśród dekoracji spotykają się przedstawiciele XVIII-wiecznej francuskiej arystokracji i ich zagraniczni goście, by oddać się rozpisanej na role orgii. Pogrążeni w mroku, pośród szeptów i jęków, zmierzą się z własną i cudzą zachłannością, skonfrontują z obnażeniem, przymusem i pragnieniem. W drodze do "pełnego życia" przekroczą kolejne granice.
Agnieszka Szeffel / nowehoryzonty.pl
Bilety: normalne 18 zł, Karta do Kultury 16 zł, studenci i uczniowie, seniorzy 14 zł, Członkowie NHEF oraz Karta Dużej Rodziny 8 zł
Bilety na seanse filmowe można nabywać w przedsprzedaży nie wcześniej niż na tydzień przed wybranym seansem (wyłącznie w kasie Klubu Żak). Przyjmowanie rezerwacji jest ograniczone do 20 miejsc na dany seans. Miejsca nie są numerowane. Rezerwacje wyłącznie na adres poczty elektronicznej kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje przez kasę należy odebrać na 30 minut przed seansem.
Karty Klubowe 2020 zachowują ważność do 31 marca 2021 roku (uwaga: nie będzie sprzedaży Kart Klubowych na 2021 rok).
Szanowni Państwo,
Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu
• Prosimy o noszenie maseczek (także w sali kinowej)
• Prosimy o zachowanie dystansu
• Najbezpieczniej jest płacić kartą
• Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc
• Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina (podstawowe dane widzów uczestniczących w seansach kinowych: imię i nazwisko, data i godzina seansu, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym seansie. Wypełnienie formularza będzie dobrowolne. Dane będą zbierane w celu poinformowania widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone.
Środki bezpieczeństwa:
1. W strefach dla publiczności:
a. są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu;
b. są dostępne pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu;
c. w toaletach są dostępne podajniki na ręczniki papierowe;
d. w toaletach i holu są umieszczenie w widocznych miejscach instrukcje mycia rąk według rekomendacji Głównego Inspektora Sanitarnego;
e. toalety są sprzątane i dezynfekowane codziennie;
2. Pracownicy kina są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, w tym przyłbice/maski ochronne, środki do dezynfekcji rąk.
3. Pomieszczenie kasy kina jest oddzielone od holu szybą.
4. Wejście do i wyjście z kina odbywać się będą odrębnymi drzwiami.
5. Pomieszczenia będą codziennie wietrzone: rano przed otwarciem oraz w przerwie między blokami seansów przedpołudniowych i popołudniowych.