Zapraszamy na projekcję filmu "Miód dla dakini".
Podobne wydarzenia
środa, godz. 18:00
Gdańsk,
Helios Forum Gdańsk
bilety 38,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 36,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 36,90 zł
czwartek, godz. 18:30 - 21:30
Gdańsk,
DKF Miłość Blondynki
bilety 15 zł
ulgowy 10 zł
ulgowy 10 zł
Miód dla dakini, reż. D. Roder, Bhutan, 2016, 132'
Niezwykła kobieca historia, łącząca bhutańską tradycję z oryginalnym językiem współczesnego kina. Przebój 11. Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków.
Mrukliwy Kinley prowadzi śledztwo w sprawie zaginionej przeoryszy ukrytego w bhutańskich lasach klasztoru. Podejrzenia lokalnych mieszkańców kierują uwagę policjanta w stronę mieszkającej samotnie pięknej przybyszki, której przypisują demoniczne zdolności. Kinley podąża jej śladem, coraz bardziej zaintrygowany tajemniczą postacią i jej opowieściami, pochodzącymi z tej strony rzeczywistości, którą do tej pory z cynizmem lekceważył.
Film młodej bhutańskiej reżyserki to oryginalne połączenie kryminału noir z poetyką buddyjskich przypowieści i realistycznym portretem współczesnego Bhutanu. Roder wykorzystuje w scenariuszu motywy z opowieści o dakiniach, oświeconych kobietach i żeńskich buddach, personifikacjach żeńskiej energii seksualnej, które dbają o przekazywanie mądrości i praktyk przeszłych pokoleń, spotykając się często z oskarżeniami o wykorzystywanie czarnej magii i uwodzicielskie podstępy. Drugoplanowym bohaterem historii jest także urzekająca górska przyroda, towarzysząca dwójce bohaterów w poszukiwaniu prawdy i poznawaniu siebie nawzajem. Tłem dla fabuły stają się społeczne i polityczne realia kraju, który dynamicznie się rozwija, próbując jednocześnie ocalić to, co najważniejsze dla kulturowej tożsamości.
Niezwykła kobieca historia, łącząca bhutańską tradycję z oryginalnym językiem współczesnego kina. Przebój 11. Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków.
Mrukliwy Kinley prowadzi śledztwo w sprawie zaginionej przeoryszy ukrytego w bhutańskich lasach klasztoru. Podejrzenia lokalnych mieszkańców kierują uwagę policjanta w stronę mieszkającej samotnie pięknej przybyszki, której przypisują demoniczne zdolności. Kinley podąża jej śladem, coraz bardziej zaintrygowany tajemniczą postacią i jej opowieściami, pochodzącymi z tej strony rzeczywistości, którą do tej pory z cynizmem lekceważył.
Film młodej bhutańskiej reżyserki to oryginalne połączenie kryminału noir z poetyką buddyjskich przypowieści i realistycznym portretem współczesnego Bhutanu. Roder wykorzystuje w scenariuszu motywy z opowieści o dakiniach, oświeconych kobietach i żeńskich buddach, personifikacjach żeńskiej energii seksualnej, które dbają o przekazywanie mądrości i praktyk przeszłych pokoleń, spotykając się często z oskarżeniami o wykorzystywanie czarnej magii i uwodzicielskie podstępy. Drugoplanowym bohaterem historii jest także urzekająca górska przyroda, towarzysząca dwójce bohaterów w poszukiwaniu prawdy i poznawaniu siebie nawzajem. Tłem dla fabuły stają się społeczne i polityczne realia kraju, który dynamicznie się rozwija, próbując jednocześnie ocalić to, co najważniejsze dla kulturowej tożsamości.