• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Kino Galeria | Kultowe soboty

Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Mamy już pięć lat i ciągle chcemy więcej okazji do spotkań z Widzami. W prezencie urodzinowym, z okazji 5-lecia Gdyńskiego Centrum Filmowego, dla naszych Widzów, a także dla nas samych, szykujemy "czwartą salę". W październiku 2020 roku zapraszamy na cykl seansów w Galerii GCF.

mar 21

czwartek, godz. 18:00

bilety 12,9 zł
kwi 26

piątek, godz. 18:00

bilety 9 zł
ulgowy 9 zł
przedsprzedaż 9 zł
PROGRAM CYKLU
3 października 2020
BLASZANY BĘBENEK
reż. Volker Schlöndorff, Francja / Jugosławia / Polska / RFN, 1979, 142 minut
Film oparty został na głośnej powieści Güntera Grassa, niemieckiego pisarza gdańszczanina, powstałej w 1959 r. Tekst, nawiązujący do tradycji literatury łotrzykowskiej, zasłynął oryginalnością i ostrością spojrzenia na niedawną historię, sarkazmem rozliczeń, bujnym podszytym zmysłowością i ostentacyjnym seksem ujęciem świata oraz niezwykłym kunsztem formy. To ważne i atrakcyjne dzieło stanowiło przez 20 lat dużą pokusę dla filmowców, ale jednocześnie jego skomplikowana struktura była trudną do pokonania przeszkodą. Dopiero projekt Schlöndorffa przedstawiony Grassowi zyskał jego akceptację.
Filmowy Blaszany bębenek jest epicką opowieścią o kilkupokoleniowej rodzinie gdańskich mieszczan w okresie 1899-1945. Zasadniczy czas akcji to lata wzrastającego hitleryzmu, jego triumfów i klęski III Rzeszy. Głównym bohaterem jest Oskar Matzerath, który wśród miernych ludzi i napierających nazistów podejmuje decyzję o zahamowaniu swego wzrostu, pozostania innym, wiecznym dzieckiem-obserwatorem podłej skarlałej rzeczywistości. Ze swym magicznym bębenkiem zdolny jest do interpretacji wydarzeń, a nawet częściowego na nie wpływania; ostrym krzykiem tłukącym szkło jest w stanie zaznaczyć swój protest. Świat przedstawiony funkcjonuje na pograniczu rzetelnego realizmu, nie stroniącego od wyrazistości obrazu i obyczajowej pikanterii oraz irrealizmu i baśniowości, groteski i surrealizmu.

10 października 2020
CINEMA PARADISO
reż. Giuseppe Tornatore, Francja / Włochy, 1988, 123 minut
Cinema Paradiso opowiada historię znanego włoskiego reżysera Salvatore, który po latach powraca pamięcią do czasów dzieciństwa spędzonego w małym sycylijskim miasteczku. Cały świat zaaferowany jest wydarzeniami politycznymi po II wojnie światowej, jednak tutaj, w prowincjonalnym miasteczku, ludzie żyją swoimi sprawami, a ich jedyną rozrywką są filmy wyświetlane w kinie parafialnym "Paradiso". Toto, jak nazywają w mieście małego Salvatore, przyjaźni się z miejscowym kinowym operatorem Alfredo, który wprowadza chłopca w magiczny świat ruchomych obrazków. Toto dzień po dniu spędza w ciemnej kinowej sali, chłonąc pojawiające się na ekranie obrazy i marząc o samodzielnym robieniu filmów. Kino staje się także dla niego źródłem pierwszych miłosnych doświadczeń. Oto pojawia się Elena, najpiękniejsza dziewczyna w miasteczku, w której zapatrzony w filmowe romanse Toto szaleńczo się zakochuje.

17 października 2020
BARTON FINK
reż. Ethan i Joel Coenowie, USA /Wielka Brytania 1991, 116 min
Barton Fink jest pełnym ideałów człowiekiem teatru o wyraźnie lewicowych sympatiach. Sukces jego ostatniej sztuki sprawił, że staje się prawdziwą gwiazdą Broadwayu, a w efekcie, swój akces po niego zgłasza Hollywood. Nie bez oporów przenosi się do filmowej ziemi obiecanej, gdzie zgotowano mu iście królewskie powitanie. Czuje się jednak nieswojo, wybiera więc życie w cieniu, kwaterując się w obskurnym hotelu Earle. Barton liczy na to, że odnajdzie tam niezbędny do pracy spokój. Nie będzie mu to dane. A to za sprawą hałasujących sąsiadów, w ten sposób poznaje i zaprzyjaźnia się z lokatorem z pokoju obok Charliem Meadowsem, a to samego miejsca, przyprawiającego bohatera o coraz bardziej postępujące poczucie lęku i paranoi.
Kolejnym rozczarowaniem jest spotkanie z idolem, pisarzem W.P. Mayhew, również będącym na usługach Hollywoodu, który okazuje się alkoholikiem i oszustem, gdyż autorką scenariuszy podpisanych jego nazwiskiem jest w rzeczywistości sekretarka i kochanka mężczyzny Audrey. To właśnie o pomoc do niej zwraca się Barton w chwili największej słabości. Po wspólnie spędzonej nocy, rano ku swojemu zdziwieniu widzi okaleczone ciało zamordowanej kobiety. Jedyną osobą, do której może się zwrócić przerażony bohater, jest lokator zza ściany Charlie. Narastająca psychoza to jedyny moment, kiedy Fink jest w stanie pisać. W jedną noc powstaje jak sam mówi najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek napisał.

24 października 2020
UNDERGROUND
reż. Emir Kusturica, Czechy / Francja / Niemcy / Węgry / Bułgaria 1995, 163 minut
Marko jest łącznikiem pomiędzy grupą ukrywającą się pod miastem przed wojną i produkującą tam broń dla partyzantów, a światem zewnętrznym. Kiedy zagrożenie mija, nie powiadamia o tym mieszkańców podziemia.

31 października 2020
CZARNY KOT, BIAŁY KOT
Emir Kusturica, Francja/Jugosławia/Niemcy 1998, 120 minut
Pierwszy film Emira Kusturicy nakręcony po ogromnym sukcesie jego nagrodzonego Złotą Palmą Undergroundu. Czarny kot, biały kot miał być początkowo dokumentem o cygańskich muzykach. Jednak film przemienił się w końcu w barwną, feeryczną gangsterską komedię osadzoną w środowisku Romów. Kusturica powrócił do zbiorowości romskiej po raz pierwszy od nakręconego w 1989 roku mistrzowskiego Czasu Cyganów. Po raz pierwszy etatowego kompozytora Kusturicy, Goran Bregovića, zastąpiła grupa No Smoking.
Grga Pitić, cygański 'ojciec chrzestny' i potentat handlowy z wysypisk śmieci oraz Zarije, dumny właściciel cementowni, są starymi, dobrymi przyjaciółmi, mimo iż nie widzieli się przez 25 lat. Syn Zarije, Matko, jest typowym obibokiem i nieudacznikiem. W tajemnicy przed ojcem udaje się do Grgi, by pożyczyć od niego pieniądze na przeprowadzenie nielegalnego interesu dotyczącego pociągu cystern z benzyną. Gdy wspólnik chłopaka, cygański rzezimieszek Dadan, zawala całą transakcję, Matko staje przed koniecznością spłaty długu. Grga jest skłonny umorzyć zobowiązanie w zamian za poślubienie swojej siostry, Afrodyty, kobiety tak nikczemnego wzrostu, że powszechnie nazywa się ją Biedroneczką.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    13 zł
Cena pojedynczego biletu: 13 złotych.
Cena pakietu za 5 wybranych tytułów 50 złotych.
Pakiety w sprzedaży wyłącznie na miejscu, w kasie Kina Studyjnego GCF.
Pojedyncze bilety można kupić on-line na stronie www.gcf.org.pl w zakładce "Kino Studyjne".

Opinie