Podobne wydarzenia
sobota, godz. 23:00
Gdańsk,
Kino Kameralne Cafe
bilety 25 zł
środa, godz. 18:00
Gdańsk,
Helios Forum Gdańsk
bilety 38,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 26,90 zł
przedsprzedaż 28,90 - 26,90 zł
Tegorocznym zwycięzcą na MFF w Wenecji jest koreański reżyser Kim Ki-duk. Jego film PIETA otrzymał ZŁOTEGO LWA. Obok Wonga Kar-Wai to obecnie najbardziej rozpoznawalny twórca filmowy z Dalekiego Wschodu. Przez lata charakterystyczne dla stylu reżysera stało się połączenie okrucieństwa i poezji. W skrajnych realiach wszechobecnej nikczemności, wydobywał z serc swoich postaci głęboko ukrytą niewinność. Anna Diniejko pisała w katalogu festiwalu Nowe Horyzonty: Filmy Kim Ki-duka można odczytać jako przejmujące studia psychologiczne postaci w bezwzględnym świecie. Nie ma tu wyraźnego podziału na dobrych i złych. Przemoc jest odzwierciedleniem głęboko skrywanych emocji oraz psychicznego okaleczenia. Najważniejsze, aby widz umiał dostrzec w każdej postaci istotę ludzką i zrozumiał przyczyny rządzące jej postępowaniem. Talent reżyserski Kim Ki-duka ujawnia się w zaskakującym sposobie opowiadania, który zmienia film z mrocznego dramatu psychologicznego w subtelną historię (...) ludzi, nie potrafiących okazać swoich uczuć.
W trakcie Tygodnia Kina Dalego Wschodu pokażemy 3 filmy Kim Ki-duka: KROKODYLA, SAMARYTANKĘ i ARIRANG.
Kiedy pierwsze filmy Wong Kar-Waia weszły do polskich kin (UPADŁE ANIOŁY i CHUNGKING EXPRESS) byliśmy oszołomieni wizją azjatyckiej metropolii. Wong Kar-Wai zasłużenie uważany jest za najwybitniejszego współczesnego przedstawiciela kinematografii azjatyckiej. Od 5 roku życia mieszka w Hong Kongu, mieście które pokochał i które uczynił miejscem akcji prawie wszystkich swoich filmów. Zadebiutował filmem KIEDY ŁZY PRZEMINĄ - inspirowanym dramatem Martina Scorsese ULICE NĘDZY. W ramach TKDW pokażemy także jego film z 1990 roku, DNI NASZEGO SZALEŃSTWA, nostalgiczną historię, której akcja osadzona jest w latach sześćdziesiątych.
Z OSTATNIEJ CHWILI w reżyserii Johnnie To to jeszcze jeden kryminał z Hong Kongu, a ŚWIAT BEZ ZŁODZIEI Xiaonganga Fenga to już Wielkie Chiny. Oba filmy nagrodzono na Golden Horse Film Festival na Tajwanie, jednym z najważniejszych festiwali filmowych w tamtym rejonie świata.
Tajlandia jest kolejnym krajem, który odkrywa filmowa Europa. ZWYCZAJNA HISTORIA w reżyserii jedynej w tym gronie kobiety, Anouchi Suwichakornponga otrzymał Grand Prix na MFF Era Nowe Horyzonty. To prosta, wypełniona ciszą historia, podszyta społecznymi i politycznymi aluzjami, komentująca tajlandzką rzeczywistość, opartą na klasowych podziałach i patriarchalnej strukturze. Film nie zyskał aprobaty tajlandzkiej cenzury. Anocha Suwichakornpong: Nikt z cenzorów nie powiedział mi wprost, co jest w moim filmie niewłaściwego. Mam wrażenie, że chodziło zarówno o obyczajową, jak i polityczną wymowę filmu. Oficjalnym powodem wprowadzenia ograniczeń była obecna w filmie nagość, ale wydaje mi się, że chodziło o coś więcej. (...) Chciałam tym filmem wyrazić swoje zdanie w sporze o granice wolności. (...) Nie jestem politykiem, ale filmowcem. Robiąc film uniwersalny, chciałam wyrazić to, o czym w Tajlandii nie można mówić głośno - wewnętrzną emigrację, zagubienie, wyobcowanie. Ja opowiadam jakąś historię, a wnioski wyciągają widzowie. (Gazeta Wyborcza Wrocław, 2.08.2010).
Przegląd zamknie koreański dramat SZCZĘŚCIE Jin-ho Hura.
Program TKDW w Kinie Żak
19 - 21.10.2012
G.18.00 / ZWYCZAJNA HISTORIA / r. Anoucha Suwichakornpong / Tajlandia / 2009 / Grand Prix na MFF ENH 2010
G.19.50 / ŚWIAT BEZ ZŁODZIEI / World without Thieves / r. Xiaongang Feng / Chiny / 2004
20.10.2012
g.19.50 / SAMARYTANKA / Samari / r. Kim Ki-duk / Korea Południowa / 2004 / Nagroda za reżyserię na MFF w Berlinie
21.10.2012
G.19.50 / KROKODYL / Crocodile / r. Kim Ki-duk / Korea Południowa / 1996
22 - 23.10.2012
G.18.00 / ARIRANG / r. Kim Ki-duk / Korea Południowa / 2011 / Najlepszy film w konkursie Filmy o Sztuce na 11 MFF Nowe Horyzonty
G.20.00 / KIEDY ŁZY PRZEMINĄ / As tears go by / r. Wong Kar-Wai / Hongkong / 1988
23.10.2012
G.20.00 / DNI NASZEGO SZALEŃSTWA / Days of being wild / r. Wong Kar-Wai / Hongkong / 1990
24.10.2012
G.18.00 / Z OSTATNIEJ CHWILI / Breaking News / r. Johnnie To / Hongkong / 2004
25.10.2012
G.20.00 / SZCZĘŚCIE / Happines / r. Jin-ho Hur / Korea Południowa / 2004
W trakcie Tygodnia Kina Dalego Wschodu pokażemy 3 filmy Kim Ki-duka: KROKODYLA, SAMARYTANKĘ i ARIRANG.
Kiedy pierwsze filmy Wong Kar-Waia weszły do polskich kin (UPADŁE ANIOŁY i CHUNGKING EXPRESS) byliśmy oszołomieni wizją azjatyckiej metropolii. Wong Kar-Wai zasłużenie uważany jest za najwybitniejszego współczesnego przedstawiciela kinematografii azjatyckiej. Od 5 roku życia mieszka w Hong Kongu, mieście które pokochał i które uczynił miejscem akcji prawie wszystkich swoich filmów. Zadebiutował filmem KIEDY ŁZY PRZEMINĄ - inspirowanym dramatem Martina Scorsese ULICE NĘDZY. W ramach TKDW pokażemy także jego film z 1990 roku, DNI NASZEGO SZALEŃSTWA, nostalgiczną historię, której akcja osadzona jest w latach sześćdziesiątych.
Z OSTATNIEJ CHWILI w reżyserii Johnnie To to jeszcze jeden kryminał z Hong Kongu, a ŚWIAT BEZ ZŁODZIEI Xiaonganga Fenga to już Wielkie Chiny. Oba filmy nagrodzono na Golden Horse Film Festival na Tajwanie, jednym z najważniejszych festiwali filmowych w tamtym rejonie świata.
Tajlandia jest kolejnym krajem, który odkrywa filmowa Europa. ZWYCZAJNA HISTORIA w reżyserii jedynej w tym gronie kobiety, Anouchi Suwichakornponga otrzymał Grand Prix na MFF Era Nowe Horyzonty. To prosta, wypełniona ciszą historia, podszyta społecznymi i politycznymi aluzjami, komentująca tajlandzką rzeczywistość, opartą na klasowych podziałach i patriarchalnej strukturze. Film nie zyskał aprobaty tajlandzkiej cenzury. Anocha Suwichakornpong: Nikt z cenzorów nie powiedział mi wprost, co jest w moim filmie niewłaściwego. Mam wrażenie, że chodziło zarówno o obyczajową, jak i polityczną wymowę filmu. Oficjalnym powodem wprowadzenia ograniczeń była obecna w filmie nagość, ale wydaje mi się, że chodziło o coś więcej. (...) Chciałam tym filmem wyrazić swoje zdanie w sporze o granice wolności. (...) Nie jestem politykiem, ale filmowcem. Robiąc film uniwersalny, chciałam wyrazić to, o czym w Tajlandii nie można mówić głośno - wewnętrzną emigrację, zagubienie, wyobcowanie. Ja opowiadam jakąś historię, a wnioski wyciągają widzowie. (Gazeta Wyborcza Wrocław, 2.08.2010).
Przegląd zamknie koreański dramat SZCZĘŚCIE Jin-ho Hura.
Program TKDW w Kinie Żak
19 - 21.10.2012
G.18.00 / ZWYCZAJNA HISTORIA / r. Anoucha Suwichakornpong / Tajlandia / 2009 / Grand Prix na MFF ENH 2010
G.19.50 / ŚWIAT BEZ ZŁODZIEI / World without Thieves / r. Xiaongang Feng / Chiny / 2004
20.10.2012
g.19.50 / SAMARYTANKA / Samari / r. Kim Ki-duk / Korea Południowa / 2004 / Nagroda za reżyserię na MFF w Berlinie
21.10.2012
G.19.50 / KROKODYL / Crocodile / r. Kim Ki-duk / Korea Południowa / 1996
22 - 23.10.2012
G.18.00 / ARIRANG / r. Kim Ki-duk / Korea Południowa / 2011 / Najlepszy film w konkursie Filmy o Sztuce na 11 MFF Nowe Horyzonty
G.20.00 / KIEDY ŁZY PRZEMINĄ / As tears go by / r. Wong Kar-Wai / Hongkong / 1988
23.10.2012
G.20.00 / DNI NASZEGO SZALEŃSTWA / Days of being wild / r. Wong Kar-Wai / Hongkong / 1990
24.10.2012
G.18.00 / Z OSTATNIEJ CHWILI / Breaking News / r. Johnnie To / Hongkong / 2004
25.10.2012
G.20.00 / SZCZĘŚCIE / Happines / r. Jin-ho Hur / Korea Południowa / 2004