• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Historia Roja
7.2
60 ocen
2 godz. 30 min.
produkcja: Polska
gatunek: Fabularny, Historyczny
reżyseria: Jerzy Zalewski    scenariusz: Jerzy Zalewski, Wacław Holewiński
premiera: 4 marca 2016 (Polska)

Opis filmu

Wiosna 1945 roku. 20-letni Mieczysław Dziemieszkiewicz, pseudonim "Rój", traci starszego brata, dowódcę oddziału Narodowych Sił Zbrojnych na Mazowszu, zamordowanego przez żołnierzy sowieckich. Wraca w rodzinne strony i wstępuje do Narodowego Zjednoczenia Wojskowego. Jako dowódca oddziału partyzanckiego przez kolejnych 6 lat kontynuuje walkę o wolną Polskę z sowieckim okupantem, siejąc postrach wśród funkcjonariuszy UB i kolaborantów. Komunistyczne władze robią wszystko, aby namierzyć i zlikwidować "wroga władzy ludowej".

Obsada

Krzysztof Zalewski-Brejdygant, Wojciech Żołądkowicz, Piotr Nowak, Mariusz Bonaszewski, Jerzy Światłoń, Marcin Kwaśny, Magdalena Kuta, Karolina Kominek

Zwiastun

Opinie (60) 4 zablokowane

  • koniecznie trzeba obejrzeć ! (3)

    Wbrew tytułowi nie jest to wyłącznie biografia Mieczysława Dziemieszkiewicza ps. Rój, członka NSZ, tylko całego pokolenia walczącego aż do początku lat 50. o wolną Polskę. Propaganda PRL robiła z nich bandytów i antysemitów.

    • 143 34

    • Tworzenie filmu trwało 6 lat. Realizację rozpoczęła TVP w 2009 roku, jednak później sponsorzy nie tylko zawiesili należne na rzecz filmu wpłaty, ale zażądali zwrotu części pieniędzy włożonych w realizację obrazu. W dokończeniu pomogła zbiórka społeczna.
      Bohater "Rój" walczył z komunistami na północnym Mazowszu do 1951 roku. W chwili śmierci, poniesionej w obławie Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego, UB i milicji, Mieczysław Dziemieszkiewicz miał 26 lat.

      • 19 1

    • Reżyser JERZY ZALEWSKI DO UCZESTNIKÓW AKCJI RATUJMY ROJA

      Bardzo dziękuję za Państwa zainteresowanie losami mojego filmu Historia Roja, które towarzyszy mi od 1 marca 2011 roku, kiedy to podczas pierwszych obchodów Dnia Żołnierzy Wyklętych po raz pierwszy pokazałem film w kopii roboczej. Był to mojej strony swoisty akt nieposłuszeństwa obywatelskiego, a Państwo moją postawę zrozumieli i zaakceptowali.
      Towarzyszyliście mi i Rojowi na pokazach niechcianego filmu, które odbywały się przez ostatnie 3 lata, z największym natężeniem właśnie w okolicach 1 marca 2012 i 2013 roku. Wspomagaliście zadłużoną produkcję filmową finansowo także dzięki akcji Fundacji Dobre Media. Za to wszystko jestem Wam bardzo wdzięczny.

      Przypomnijmy:
      Pierwszej wersji montażowej filmu nie zaakceptowała TVP, zresztą do dziś nie zaakceptowała żadnej wersji. Pretekst długość filmu (w funkcjonującej od 1,5 roku wersji film jest dłuższy o 14 minut od szacunkowego zapisu w umowie). Właściwy powód cenzura zastosowana wobec przesłania filmu i Żołnierzy Wyklętych przez ludzi kreujących media publiczne przez ostatnich 25 lat i dłużej.

      Kim właściwie są ci ludzie? Niech odpowiedzią na to pytanie będzie rola, jaką w zablokowaniu filmu odegrał Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF), od którego produkcja otrzymała dotację w wysokości 2,5 mln zł. Instytucja ta, która do połowy 2011 roku zachowywała neutralność wobec mojego konfliktu z TVP, do czasu, gdy ujawniłem, że Sławomir Jóźwik, mój kolega ze szkolnej ławy, potem słuchacz studium aktorskiego przy Teatrze Wybrzeże, aktor, następnie pracujący na kierowniczym stanowisku w ITI, potem producent filmowy, dyrektor Agencji Filmowej TVP, członek Rady Programowej PISF i znów producent filmowy (m. in. seriali Komisarz Alex i Ojciec Mateusz), był tajnym współpracownikiem SB zarejestrowanym jako TW Wat i w latach 1983-86 donosił głównie na swoich kolegów ze studium aktorskiego, m. in. na znaną Danutę Stenkę.

      Od momentu tego ujawnienia PISF podjął walkę z filmem i z moją osobą. W 2012 roku wycofał się z produkcji filmu po przeprowadzonej przez siebie w 2011 kontroli, która wykazała, że dotacja została wykorzystana zgodnie z założeniami umowy, a następnie pozwał do sądu producenta filmu (tzn. mnie) z żądaniem zwrotu 2 mln zł dotacji. Z powodu długości filmu powtórzę, że film jest dłuższy o 14 minut od szacunkowego zapisu umowy. Sprawa toczy się do dziś, ku zażenowaniu sędziny, która w trakcie procesu dowiedziała się od świadków, że bywają filmy dłuższe niż planowano.

      Tak więc uderz w stół a nożyce się odezwą. Jak dużo można zrobić w obronie jednego esbeka czy tewulca ale to esbek i tewulec z branży? Otóż można na przykład tytułem kaucji przekazać do sądu 100 tys. zł publicznych pieniędzy z tak aberracyjnego powodu.

      Pamiętam, jak powiedziałem o tym, kim jest Jóźwik Wojciechowi Hoflikowi. W 2011 roku był on dyrektorem Agencji Filmowej TVP, obecnie jest dyrektorem w PISF-ie. W 2010 roku uchodził za człowieka z kręgów zbliżonych do PiS. Człowiek PiS w mediach publicznych jako dyrektor programu I TVP. Od Hoflika usłyszałem wtedy: Nie przestraszysz mnie. Czego właściwie mógł się bać Wojciech Hoflik? Ale to branżowa solidarność jakże to pojęcie może nabrać plugawego sensu. Ale solidarność nie wyjaśnia wszystkiego wiele, ale nie wszystko.

      Zablokowanie filmu na 3 lata pozwoliło wylansować serial Czas honoru, do którego zdjęcia rozpoczęły się po zakończeniu zdjęć do Historii Roja. Ten konfekcyjny utwór wielu uradował i zadowolił, bo pozwolił odfajkować nie eksploatowany do tego momentu temat. Zrobiony przez branżowych speców od seriali, którzy poczuli target na Żołnierzy Wyklętych i komercyjnie ten patriotyczny boom wykorzystali. Obecność publiczna Historii Roja z pewnością utrudniłaby ten cyniczny zabieg.

      Tymczasem właśnie dzięki Wam Rój się jednak przebił jego wizerunki towarzyszą wszystkim wydarzeniom związanym z Żołnierzami Wyklętymi, a napis na ramieniu żołnierzy Roja, Śmierć Wrogom Ojczyzny, stał się własnością publiczną. Stało się tak, mimo że film co może jest w tym wszystkim najbardziej bolesne został zaatakowany także z pozycji patriotycznych. Historycy IPN-u, panowie Krajewski i Łabuszewski w gmachu tej instytucji wykrzykiwali, że po ich trupie ten film powstanie, mimo że Prezes IPN, Janusz Kurtyka projekt filmu gorąco popierał. Gdy już film dotarł do fazy kopii roboczej i był pokazywany (było to po śmierci Prof. Kurtyki), historycy twierdzili, że w tej akcji nie było tego, a był tamten, że akcja odbyła się w innym miejscu i czasie. Do dzisiaj ich wypowiedzi pojawiają się w Internecie klikniesz i natychmiast wyskakuje, że film obraża godność Żołnierzy Wyklętych. Myślę, że pierwszy zarzut to głupota, nieodróżnianie konwencji filmu fabularnego od dokumentalnego. Zarzut drugi to zła wola widzowie filmu świetnie wiedzą, po której stronie jest autor filmu i jak emocjonalnie to pokazuje.

      Wsparci naukowym autorytetem, polscy patrioci rzucili się na film że żołnierze piją, palą i uprawiają seks. Jeden pan napisał do mnie, że spłonę w piekle (w związku z filmem), a człowiek, którego do tej pory szanowałem zgodził się z tą opinią. Jedna pani z Ciechanowa wielokrotnie jeździła na pokazy filmu tylko po to, żeby przekonywać widownię o ohydzie i zgniliźnie moralnej Historii Roja. Pojawiała się także na kolejnych rozprawach z PISF-em. Pewnego dnia podeszła na korytarzu do Joanny i Andrzeja Gwiazdów, którzy byli tam ze mną i spytała, dlaczego bronią tak ohydnego filmu, na co Andrzej odpowiedział: Bo jest piękny i mądry. Zastanawiałem się, kto skłonił tę kobietę do takich poświęceń jeżdżenie po Polsce za Rojem, przyjazdy do sądu w Warszawie. Ku mojemu zdziwieniu całkiem niedawno okazało się, że niejaki Arek Gołębiewski rodem także z Ciechanowa, dziennikarz i reżyser filmowy (np. Historia Kowalskich), bardzo pożyteczny, jak myślałem, działacz społeczny oddany sprawie Żołnierzy Wyklętych, przybył do władz miasta Ciechanowa i zaprotestował przeciwko pokazowi filmu Historia Roja w tym mieście. A ta kobieta, jak się dowiedziałem, pozostaje w strefie wpływów Gołębiowskiego.

      Wokół filmu zrobiono ponownie czarną legendę ponownie, bo wcześniej nastąpiło to w czasie zdjęć do filmu tak niechcianego przez telewizyjnych aparatczyków. Do tego stopnia, że niejednokrotnie po pokazach podchodzili do mnie ludzie, którym powiedziano wcześniej, że w filmie są sceny, gdzie partyzanci piją wódkę w kościele, a w ogóle wyłącznie pije się i uprawia seks. Ludzie ci podchodzili do mnie z ulgą, przepraszając, że spodziewali się tego, co im powiedziano. Presja tej czarnej legendy była tak silna, że kiedy odwiedziłem ludzi, od których dowiedziałem się wiele o Roju i jego żołnierzach, ludzi bardzo mi bliskich, to zostałem wyrzucony z domu ponieważ pohańbiłem wizerunek Roja. Byli na filmie, to, co zobaczyli przesłoniła im histeryczna opinia, ściana czarnej legendy.

      Natomiast trudno powiedzieć, czy to czarna legenda miała wpływ na prawicowe, traktowane jako nasze, niszowe media. Wydawałoby się, że temat 3-letniej walki z cenzurą o film o polskim patriotyzmie i wolności powinien być rarytasem dla dawnej i obecnej Rzeczypospolitej, Uważam Rze, Do Rzeczy, W sieci, Gazety Polskiej, Naszego Dziennika, TV Republika. Otóż nie. O kolejne a było ich niewiele artykuły i wypowiedzi musiałem się starać. Bardzo rzadko działo się w sposób naturalny, by wolne media opisywały walkę o wolne słowo.

      Czym to tłumaczyć? Być może to jeszcze nie jest wolna Polska. W każdym razie opisywane tu zjawiska rozjaśniają oblicza naturalnych wrogów tego filmu potomków morderców Żołnierzy Wyklętych, PRL-owskich elit, tajnych współpracowników i ich prowadzących.

      Szanowni Państwo, pewnie jak wszyscy z Was śledziłem ostatnie wydarzenia na kijowskim Majdanie, targany sprzecznymi uczuciami podziwu dla heroizmu tych chłopaków, dla poświęcenia w imię sprawy ważniejszej niż życie, dla bezinteresowności i determinacji; a jednocześnie zawstydzenia, że nie mieliśmy swojego Majdanu, że nie postawiliśmy naszego życia na szali, nie byliśmy do końca bezinteresowni. Dlatego mamy to, co mamy w miarę stabilny kraj, w którym elementem stabilności jest nasz strach i konformizm. Oczywiście bardzo martwię się o Ukrainę, wiele ich jeszcze czeka, ale niech nam nie zazdroszczą naszego g*wnianego kraju, nawet wtedy, gdy przegrają.

      W tym kontekście pomyślałem o mojej Historii Roja, że gdyby nie udało się komunistom do tego stopnia wykląć Żołnierzy Wyklętych, to Solidarność, mając ich w pamięci, w sumieniach, czując ich oddech na plecach, stałaby się Majdanem czyli polem bitwy z o wolność z narażeniem własnego życia. Żylibyśmy wtedy w Polsce.

      Szanowni Państwo, przepraszam, rozpisałem się. Zrozumcie jednak ten mój areszt domowy trwający przez 3 lata. 3 lata, które pokazały mi, w jakiej Polsce żyjemy. 3 lata niemożności pokazania Polakom filmu o ich godności, odwadze i dumie. 3 lata w stabilnym, nie lubiącym się, nie szanującym, nie odzyskanym kraju.

      Jeszcze przed heroizmem Majdanu pomyślałem, by Historii Roja w wersji roboczej więcej nie pokazywać na podziemnych właściwie pokazach, że ta formuła się wyczerpała. Po heroizmie Majdanu jestem tego pewien.
      Jeżeli uważacie, Wy, którzy film widzieliście, że powinni go zobaczyć inni, piszcie do TVP i do PISF-u i żądajcie. Nie żądając niczego nie osiągniemy. Jeśli to, że film widzieliście Wam wystarczy, też to zrozumiem.

      Mimo Waszej postawy nie udało mi się zgromadzić środków na oddłużenie filmu i wykonanie postprodukcji, choć wiele udało się zrobić. Duże pieniądze widocznie chodzą innymi drogami. Obecne trwają kolejne rozmowy z TVP, możliwe że tym razem po 3 latach będą konstruktywne. Możliwe, że dokończę film i w tym roku będę mógł go wprowadzić do kin. Wtedy będę bardzo liczył na Państwa, może razem uda nam się stworzyć alternatywną dystrybucję, by trafić do młodych Polaków, do Polaków w ogóle.
      Ale na razie proszę, zawieśmy akcję Ratujmy Roja. W sensie finansowym także. Zamieńmy ją na akcję Żądamy Roja. Bardzo o to Państwa proszę i dziękuję za wszystko.

      • 24 3

    • Pierwszy fabularny film o partyzantach antykomunistycznego podziemia

      Ukazuje czasy stalinizmu i walk toczonych w tym okresie. Film opowiada historię pokolenia st. sierż. Mieczysława Dziemieszkiewicza Roja, młodego chłopaka, który już w bardzo młodym wieku musiał odbyć swój taniec śmierci na celowniku komunistów. Ludzie tacy jak Rój, Mazur czy Pilot nie snuli wielkich planów politycznych, ale broniąc przydrożnej figurki byli ostatnim krzykiem wolnej Polski. Znakomita muzyka Michała Lorenca i intrygujące zdjęcia Michała Tomasza Dobrowolskiego dobrze współgrają z wizja reżysera.

      • 14 3

  • Pójdę na pewno- i powinna iść młodzież ze szkół- mi niestety w szkole nikt o tych

    Bohaterach nie mógł opowiedzieć- olbrzymi szacunek za to co zrobili dla Polski. Dla tych, którzy dziś na nich plują, potomków ubeków- HAŃBA!!! ważna była wypowiedź jednego historyka w dniu 1 marca, że gdyby nie Ci ludzie proces sowietyzacji Polski byłby miażdżący, władza się cały czas bała mimo całego terroru który stosowała, wiedziała, że nie tylko Niezłomni ale i ci którzy ich wspierali to było praktycznie całe społeczeństwo oprócz oczywiście tych, którzy kolaborowali z sowieckim okupantem i polakami zdrajcami

    • 122 32

  • Historia bardzo ciekawa i warta poznania, (1)

    wykonanie niestety już dużo gorsze.

    • 42 33

    • To arcydzieło sztuki reżyserskiej.

      • 2 3

  • Niestety kanonem sztuki film nie jest i nie będzie. (6)

    Reżyser nie pozostawia widzowi żadnego pola do oceny słuszności lub nie , tylko tworzy 2 rodzaje postaci. Albo kryształowych i bez skazy jak Rój albo podła i zdradziecka cała reszta. A sytuacja po wojnie taka nie była co wie każdy kto nie patrzy emocjonalnie na historię. Do tego mnóstwo bzdurnych scen, oprócz kuloodporności głównego bohatera to już totalnie bzdurna scena z gwałtem po wojnie kilku żołdaków na oczach setek ludzi, milicji i WP. A takie rzeczy miejsca nie miały przynajmniej nie w tak bezczelnej formie. Ale reżyser mając widzów za idiotów rysuje sceny tak aby była możliwa tylko jedna ich interpretacja taka jaką on sobie życzy. Film może zachwycać więc dzieci bo dużo się biega i dużo strzela. Ale z punktu widzenia kinomaniaka przypomina propagandowe sowieckie filmy z lat 40-50tych albo 4 pancernych. Nie umywa się do polskich filmów wojennych jak Kierunek Berlin, niemiecki Stalingrad gdzie to widz ocenia postaci a nie reżyser w propagandowej papce. Szkoda kasy.

    • 68 129

    • Hollywood może się uczyć

      Film jest piękny.Piękno to artyzm.Jest piękny i koniec.To wybitne dzieło

      • 3 8

    • Obiektywnie (2)

      Kino powojenne moze i znasz, historie Polski juz nie.

      • 6 5

      • Historię Polski znam właśnie niebywale dobrze bo się tym zajmuje od 20 lat. (1)

        I do tego tak nieszczęśliwie historia umieściła moją rodzinę że jedna była na styku ZSRR/Polski na Wileńszczyźnie ( stąd w rodzinie i Łupaszkowiec i sowiecki partyzant i żołnierz LWP i ułani z Postaw) i na styku III Rzeszy i Polski koło Gdańska ( i tutaj żołnierze Wehrmachtu i więźniowie Stuthoffu) . Dlatego losy Polaków przed, w trakcie i po II Wojnie Światowej są mi znane tak z książek jak i z bezpośrednich relacji. I naprawdę wniosek jest taki że to gdzie kto był to w 90% przypadek. Ta sama osoba gdyby znalazła się w innym miejscu o innej porze mogła być u Łupaszki albo w LWP ( albo tu i tu jak Olgierd Christa). Mogła być obrońcą Westerplatte a potem żołnierzem Armii Czerwonej ( jak Westerplatczyk Zenon Tracewski). Czy mogła być w Wehrmachcie a potem w PSZ na Zachodzie ( jak chyba 30% żołnierzy tej formacji) Tak więc oczernianie lub wychwalanie ludzi za to w jakiej organizacji się znaleźli w trakcie wojny świadczy li tylko o braku wiedzy lub złej woli. Do tych wyborów dochodzi to czy posiadało się rodzinę, co się z tą rodziną stało, jakich mieliśmy kolegów i gdzie mieszkaliśmy. A to wszystko są Ci sami Polacy. I wbijanie pomiędzy nas klina jest działaniem na szkodę i na pożytek wrogom. Bo tylko Polacy zjednoczeni stanowią siłę a podzieleni na wyklętych, zdrajców, czerwonych, bataliony chłopskie, akowców , al-owców, żołnierzy przed 89 i po 89 to tylko woda na młyn wrogich sił i ten film taką wodą na młyn jest.

        • 4 0

        • Słusznie

          Słusznie prawisz, Podróżnik. Największym sukinsyństwem tego, co się w tej chwili wyprawia jest dzielenie Polaków. Na lepszy sort i na komunistów i złodziei. Na tych co stoją tam gdzie trzeba i tych co stali tam, gdzie stało ZOMO. Jeżeli ktoś nie jest z nami to trzeba go zniszczyć, opluć i oczernić. Będzie nauczka dla innych i komunikat, że jak ktoś podniesie głowę to mu rewolucja tę głowę obetnie. Dobrze, że żyjemy w bezkrwawych czasach bo w innym wypadku trup słałby się gęsto.

          • 3 0

    • Opinie zawsze są różne

      Ja mam swoją podobną jak większość. Doświadczenia mojej rodziny - Syberia i to nie z Orbisem, oraz dziadka w celi śmierci przez 7 lat po '45 jednoznacznie wskazują kto był pełen tych prawdziwych ideałów. Oczywiście z pewnością byli też ludzie niezaangażowani, dla których te kontrasty i odcienie nie są tak przeciwstawne.

      Poza tym mimo wszystko uważam, iż wtedy podział był mimo wszystko łatwiejszy i bardziej oczywisty. Kolaboracja z wrogiem, który najechał Polskę w IX'1939 była kolaboracją, wrogiem, który potem ją "wyzwolił" przy okazji eliminując inteligencję - ułatwiało to wszystko osąd ludzi z pokolenia Roja. To teraz, łatwiej się zagubić, kiedy mamy UE, Europę i te wszystkie "wartości" które właśnie rozpoczął przewartościowywać islam.

      • 2 1

    • ?

      ciekawy jestem na podstawie czego wyciagasz takie wnioski o scenie gwaltu? zyles w tamtych latach? okres powojenny byl bardziej przestepczy niz sama wojna pomimo ze wygalsla..........

      • 0 0

  • ostrzę sobie zęby na Roja

    nie sugeruję się opiniami

    • 92 14

  • To jest mocny flm (3)

    rewelacyjny mocny film...i nie jest to tandetna propaganda.Wyszedłem z ciarami na plecach

    • 102 28

    • Stosunkiem do historii nie różni się od 4 pancernych (2)

      Tylko że jest przekrzywiony w drugą stronę. Jednak o tyle jest niebezpieczny że 4 pancerni byli weseli i smieszni i byli tam pozytywni Niemcy tak w historii Roja po drugiej stronie pozytywnych osób nie ma. I to jest problem tego filmu i jest to film propagandowy bo jego treść wzorowo podpada pod definicję propagandy właśnie druga strona to tylko źli i okrutni ludzie którzy tylko czychają na niewinnego bohatera. Idealny styl rodem z kanonu bolszewickiego Pancernik Potiomkin. Ale jak Rosjanie się lapali na bolszewicką propagandę tak widać po 100 latach łapią się na nią tysiące wydawało by się bardziej wykształconych Polaków.

      • 9 10

      • którzy to niby Niemcy byli pozytywni w 4 pancernych? (1)

        ci pokazywani jako skrajni idioci czy zbrodniarze?

        • 2 1

        • Obergefreiter Kugel odc. 15

          :) Odcinek z zaporą gdzie Niemiecki podoficer pomagał załodze 102 i przegryzał kable od zaminowanego czegoś tam :) Potem ten niemiec miał być administratorem w mieście. Aby widzowie wiedzieli że nie każdy Niemiec ( także żołnierz) to sk***** :)

          • 1 1

  • Reżyser filmu "Historia Roja" Jerzy Zalewski o realizacji filmu:

    Tworzenie filmu trwało 6 lat. Realizację filmu rozpoczęła TVP w 2009 roku, jednak później sponsorzy nie tylko zawiesili należne na rzecz filmu wpłaty, ale też zażądali zwrotu części pieniędzy włożonych w realizację obrazu. W dokończeniu dzieła pomogła zbiórka społeczna.
    To nie musiało tyle trwać - mówił Jerzy Zalewski przed premierą filmu w Warszawie. Reżyser dodał jednak, że warto było czekać na sfinalizowanie produkcji.

    • 88 17

  • Ile pieniędzy wydano na gnioty: Ida, Pokłosie, Obława, itd. (4)

    Polski Instytut Sztuki Filmowej finansował filmy szkalujące Polskę i Polaków. A taki film jak "Historia Roya" trzeba było nakręcić za pieniądze ze zbiórki publicznej. W ostatnich latach w III RP nakręcono o Żydach więcej filmów niż w Izraelu.

    • 135 59

    • moze rob roya?

      • 2 1

    • x (1)

      Ho ho!
      Widzę, że szykuje nam się kolejny snawca kóltóry... może ministrem kultury pan/i zostanie? Jednego takiego co się sna już mamy, myślę że z chęcią mianuje pana/panią na zastępcę.

      • 4 5

      • x

        I jeszcze jedno. Może ja błędnie zakładam, że pan/i jest pełnoletni. Jeśli tak, to chyba niepotrzebnie z tym/tą "panem/nią wylatuję :)

        • 4 3

    • Święta prawda .Najwazniejsze ,ze w końcu znaleźli się ludzie którzy próbują pokazać prawdę o Polsce -Bóg Honor i Ojczyzna.Chwala Żołnierzom Wyklętym ,dziękujemy im za to.Kazdy Polak powinien zobaczyć ten film .Mam nadzieję ,ze będzie ich więcej .

      • 6 3

  • Piękne karty Naszej historii.. pokazane po amatorsku (10)

    Reżyser powinien dostać 50 batów na gołą d*pe za spartolenie takiej historii! !! Czy My Polacy nie potrafimy zrobić dobrego filmu z tak wielu pięknych kart Naszej historii. Poza 3 aktorami reszta to chyba członkowie grup rekonstrukcyjnych. Momentami reżyser chyba chciał pokazać sceny jak w "Gladiatrze" ale nie wyszło. Gdyby nie mój głęboki szacunek dla tych Bohaterów wyszedłbym po 30 minutach. Panie rezyseze Zalewski idź Pan kręcić wesela i komunie.

    • 33 75

    • za marne grosze (4)

      nie oczekuj Rambo 14, po przejęciu władzy przez platfusów, sponsorzy się wycofali a nawet zażądali zwrotu pieniędzy. Film dokończono ze zbiórek po 6 latach

      • 14 4

      • nie o brak kasy chodzi a o brak pomysłu. ..

        Dbanie o detale. Moim zdaniem w przypadku takiego tematu trzeba robić dobrze lub wcale. P.s. widziałeś film?

        • 4 7

      • (1)

        jak było za mało pieniędzy to tzreba było tego nie robić i tak nie sp....ć tematu tak ważnego dla Polaków

        • 4 5

        • przez 27 lat od 1989 nie zrobiono żadnego takiego filmu ...

          bo ......
          żydokomuna rządziła i KOD

          • 11 5

      • Po tej opinii

        zastanawiam się czy pójść jak już jakiś pisuar swoje powiedział.

        • 2 5

    • najpierw naucz się pisać po polsku, a potem dopiero oceniaj innych (2)

      "Panie rezyseze"

      • 8 2

      • rezyseze podobnie jak miszczu. .. (1)

        ...w stosunku do niektórych jest bardzo poprawne. Postanowiłem się poświęcić i wytłumaczyć to Tobie miszczu ortografii. ..

        • 1 6

        • a w "Glatiatrze" co ma oznaczać ? Nie ma takiego słowa w j.polskim

          • 6 2

    • To mogłeś się dołożyć do produkcji tego filmu a nie narzekać i narzekać

      • 1 0

    • a umiesz nakręcić film bez pieniędzy ?

      poczytajcie jak film powstawał a potem piszcie oburzony

      • 1 0

  • Jeszcze Polska nie zginela (5)

    Film obowiazkowy dla prawdziwego Polaka Patrioty. Szkoda ,ze caly narod nie stanal do walki z czerwona zaraza... byli bysmy wolni

    • 84 33

    • Martwych faktycznie zniewolić trudno.

      • 5 0

    • No właśnie widać jak film kaleczy psychikę. Po 6 latach wojny i stracie 6 milionów obywateli (2)

      nic innego nie było potrzeba niż kolejnej wojny w tym rejonie. Ludzie głodowali, nie mieli gdzie mieszkać a wariatom marzy się kolejna wojenka. Chłopcy w garniturach z kosami i łopatami przeciwko 8 milionowej Armii Czerwonej wyposażonej w czołgi, lotnictwo broń maszynową. Wystarczyło Powstanie Warszawskie które pokazało że walka cywilów przeciwko żołnierzom kończy się stosunkiem strat 200:1 . Czyli chcąc zabić 1 milion sowieckich żołnierzy to potrzeba było poświęcić około 200 milionów Polaków. Faktycznie nie dało by się nas wtedy zniewolić bo by nas nie było.

      • 9 8

      • Re: No właśnie widać jak film kaleczy psychikę. Po 6 latach wojny i stracie 6 milionów obywateli

        Ale by były kolejne elementy chwalebne do chełpienia się.. Uczcijmy kolejne oberwanie w d*pę, ale za to jakie chwalebne i odważne.

        • 4 3

      • wg twojej logiki najlepszym rozwiązaniem jest zawsze poddawać się

        • 4 3

    • Nie byłoby nas W OGÓLE. Naprawdę

      jesteś aż tak niedouczony, że nie wiesz , że to Stany, Anglia i Francja ODDAŁY nas sowietom??? Roj i jemu podobni g*wniarze jeszcze mogli tego nie wiedzieć, ale my już to wiemy!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Kina

Gdańsk

Helios Forum Gdańsk

Forum Gdańsk

19  filmów
na afiszu

Helios Alfa Centrum

Alfa Centrum

18  filmów
na afiszu

Helios Metropolia

Galeria Metropolia

16  filmów
na afiszu
20  filmów
na afiszu

Cinema1

Galeria Morena

12  filmów
na afiszu
4  filmy
na afiszu
8  filmów
na afiszu

Kino Muzeum

Muzeum II Wojny Światowej

8  filmów
na afiszu
13  filmów
na afiszu

Kino IKM

Instytut Kultury Miejskiej

3  filmy
na afiszu
Gdynia

Helios Riviera Gdynia

Centrum Riviera

17  filmów
na afiszu
13  filmów
na afiszu
Sopot

Multikino Sopot

Centrum Haffnera

18  filmów
na afiszu
Rumia

Multikino Rumia

Galeria Rumia

17  filmów
na afiszu